כך תבחרו רואה חשבון תותח

צמד המילים "מס הכנסה" מצליח לעורר אצל רבים מאיתנו תחושות מסוימות של פחד ורתיעה, אך בסופו של דבר, חובת התשלום למס הכנסה מלווה אותנו לאורך כל הדרך. בין אם אתם שכירים או עצמאיים, כדי להתנהל בצורה מיטבית מול הרשויות השונות בכלל ומול מס הכנסה בפרט, כדאי שיהיה לצידכם רואה חשבון תותח

 

התנהלות כלכלית מיטבית מול רשויות המדינה

שכירים, עצמאיים ובעלי חברות, כבעלי מקור הכנסה כולנו צריכים להתמודד מול רשויות המדינה השונות, ובעיקר מול מס הכנסה, כך שהמספרים וחובת התשלומים שלנו כלפי אותן רשויות אכן יבוצע באופן המיטבי, לא פחות מהנדרש וכמובן שלא יותר.

ההתנהלות מול רשויות המדינה היא בירוקרטית וסבוכה למדי, כשמלבד זאת היא כוללת גם דינים, חוקים וסעיפים רבים, המתעדכנים מעת לעת. לפיכך, כדי להתנהל בצורה אחראית ומיטבית מול אותן רשויות, חשוב שנעזר בגורם מקצועי, המעניק שירותי ראיית חשבון.

 

רואה חשבון – נעים להכיר

אחד המאפיינים הבסיסיים והחשובים ביותר אצל רואה חשבון הוא כמובן הבנה והסתכלות פרטנית על המספרים, תוך הכרה מעמיקה ומקיפה של לשון החוק וצורת ההתנהלות המקובלת מול רשויות המדינה והמשרדים השונים.

בנוסף על כך, רואה חשבון מקצועי נדרש גם לתת מענה מקיף וכולל במגוון תחומים, כמו הערכת כדאיות, מילוי דו"חות שנתיים, בדיקות תזרים מזומנים, ייעוץ מהימן ומקצועי בנוגע לאפשרות הרחבה והתפתחות העסק ועוד.

 

כיצד לבחור רואה חשבון תותח?

החשיבות של בחירת רואה חשבון תותח טמונה בעובדה כי התפקיד שלו מהווה למעשה את המנוע והלב הכלכלי של העסק, כך שבהחלט כדאי להשקיע מחשבה תחילה בבחירת רואה החשבון שלכם ולא להתפתות להצעות הראשונות ו/או הזולות ביותר שהגיעו אליכם.

לפיכך, בחירת רואה חשבון תותח צריכה להתחשב במספר פרמטרים עיקריים:

מקצועיות

רואה חשבון תותח צריך לגלות הבנה ובקיאות במספר תחומים, כך שתוכלו למצוא מענה מלא ומקיף לכל הצרכים שלכם תחת קורת גג אחת.

 

ניסיון

שנות ניסיון מעידות לרוב על מומחיות ובקיאות רבה ובמקרה של ראיית חשבון, מדובר גם בהכרה מעמיקה של דרכי ההתנהלות ויצירת קשרים אישיים עם הרשויות והמשרדים השונים.

 

התאמת תחום העיסוק

כדאי ומומלץ לבחור רואה חשבון מקצועי המתמחה בראיית חשבון בעסקים בעלי מאפיינים זהים לשלכם.

 

אל תשכחו גם את הפן האישי

מקצועיות, ניסיון והתמחות ספציפית בתחום הנוגע אליכם ישירות הם ללא ספק קריטריונים בולטים בבחירת אנשי מקצוע בכלל ובבחירת רואה חשבון תותח בפרט. אך היות ומדובר באיש מקצוע שצריך להיות קרוב אלינו ולנושאים הכספיים הרגישים שלנו, כדאי לשים לב גם לפן האנושי בעת בחירת רואה החשבון.

כך, וודאו כי שירותי ראיית החשבון הם זמינים ונגישים, גם לשיחות ופגישות עם רואה החשבון עצמו ומה תקופת הדיווחים והעדכונים השוטפים. אל תהססו לקבוע פגישת היכרות כדי לראות שאכן קיימת ביניכם התאמה וכימיה.

 

לסיכום

רואה חשבון מקצועי הוא הלב והמנוע הכלכלי של כל עסק, כך שחשוב לבחור רואה חשבון לא פחות מתותח. כדי לבחור רואה חשבון כזה, כדאי לוודא שמדובר ברואה חשבון מקצועי, מנוסה ובעל התמחות בעסקים בעלי מאפיינים זהים לשלכם ולא פחות חשוב מכך, זמין ונגיש.

רואה חשבון טוב

אולי יעניין אותך גם

פיצויי פיטורים לעובדים שהתפטרו
פיננסים
פיצויים לעובד שהתפטר

מקובל לחשוב כי עובד שהתפטר מיוזמתו לא זכאי לקבלת פיצויי פיטורין, אולם, דבר זה אינו נכון באופן גורף ויתכנו מצבים בהם עובד שמתפטר, זכאי לקבלת

קרא עוד »
משלמי מזונות
פיננסים
האם משלמי מזונות פטורים ממס?

תשלום מזונות מהווה הוצאה משמעותית עבור אנשים רבים, ועל חלק ממשלמי המזונות אף מהווה חלק גדול מהשיקולים הכלכליים. בפני רשויות המס ובכל הנוגע להטבות במס,

קרא עוד »
אנשים עם ראשי מנורות
ביטוחים
על יוזמת הר הכסף הישראלית

יש המון יוזמות שאנחנו שומעים עליהן לא פעם. בין יוזמות לעסקי נדל"ן חדשים, יוזמות של עולם ההייטק, יוזמות חברתיות ויוזמות שקשורות באיכות הסביבה, קיימות גם

קרא עוד »