הסטטיסטיקה לא משקרת – קצב תאונות העבודה גדל

מרגישים לאחרונה כי אתם שומעים על יותר ויותר תאונות עבודה שמתרחשות? התחושות שלכם לא נובעות מעצמן. הנתונים לא משקרים – קצב תאונות העבודה בישראל גדל. תאונות העבודה מגוונות ויכולות לקרות לכל עובד. החל מעובד משרדי ועד לעובד בשטח, גם במקומות בהם מקפידים על הבטיחות וגם לאנשים ששומרים על עצמם – אף אחד לא חסין.

 

תאונות עבודה

תאונת עבודה מוגדרת ככל תאונה, בין אם מדובר על תאונת דרכים או פגיעה חיצונית אחרת המתרחשת לגוף, שקוראת במקום העבודה, עקב העבודה או כתוצאה מהעבודה. החוק מתייחס למקרים רבים בהם תאונות עבודה יכולות להתרחש, כך שניתן למצוא הבדלים בין המקרים.

למשל, אדם שנסע ברכבו אל העבודה ועבר תאונת דרכים באמצע, ייחשב כמי שעבר תאונת עבודה ויוכר על ידי המדינה כנפגע עבודה. גם אדם שסעד יחד עם עובדים אחרים במקום המקובל על המעסיק בזמן שעות העבודה ונפגע בדרך כלשהי, יחשב כנפגע עבודה. נפגעי עבודה יכולים לברר על הגשת תביעת אובדן כושר עבודה.

 

קצת נתונים

לפי נתוני המדינה, בשנת 2021 נהרגו במדינת ישראל 56 עובדים בתאונות עבודה. תאונות העבודה היו מגוונות והתרחשו במספר מקומות עבודה, כאשר אין תחום אחד בו נפגעו כל העובדים. נכון לאוגוסט 2022, נהרגו 45 אנשים כתוצאה מתאונות עבודה. לפי קצב זה, צפויים להיהרג יותר עובדים עד סוף השנה מאשר אשתקד.

בנוסף, בחציון הראשון של שנת 2022, נפגעו יותר אנשים בתאונות עבודה המוגדרות כקשות או בינוניות מאשר שנפגעו בשנת 2018, 2019, 2020 ו-2021. אם אתם מרגישים שיש עליה בכמות תאונות העבודה, ניתן לאמת את החששות הללו בעזרת הנתונים שלא מותירים מקום לספק ולא מעודדים כלל.

 

מה ניתן לעשות?

הנזק שנשאר איתכם לאחר תאונת עבודה עשוי להיות קטלני. אם נפגעתם בצורה המונעת מכם לעבוד ומשאירה אתכם עם נכות ארוכת טווח, ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לחברת שמבטחת אתכם.

מבוטח שרוצה לתבוע פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח שלו, יצטרך להוכיח כי הוא בעל 75% נכות, מה שלא מאפשר לו לעבוד כרגיל. ניתן לברר זאת על ידי כמות השעות שאדם יכול לעבוד. מי שנהג לעבוד 8 שעות ביממה, יצטרך להוכיח כי הוא אינו מסוגל לעבוד יותר משעתיים ביום.

 

חשוב לדעת

החוק בישראל קובע כי לכל אזרח עובד תהיה קרן פנסיה. בקרנות הפנסיה יש רכיב הנוגע לאובדן כושר עבודה, שבמקרים רלוונטיים יכול לסייע לנפגעי תאונות עבודה. הדבר לא תקף לגבי חסכונות בקופת גמל.

 

עורך דין תאונות עבודה

תאונת עבודה היא עניין לא נעים. לפעמים, גם לאחר התאונה העובד יכול למצוא את עצמו מתקשה לחזור אל עבודתו. במקרים כאלו ניתן לתבוע תביעת אובדן כושר עבודה, על מנת לקבל פיצויים כספיים. ניתן להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה במקרים כאלו.

תאונת עבודה

אולי יעניין אותך גם

רואה חשבון טוב
פיננסים
כך תבחרו רואה חשבון תותח

צמד המילים "מס הכנסה" מצליח לעורר אצל רבים מאיתנו תחושות מסוימות של פחד ורתיעה, אך בסופו של דבר, חובת התשלום למס הכנסה מלווה אותנו לאורך

קרא עוד »
פיצויי פיטורים לעובדים שהתפטרו
פיננסים
פיצויים לעובד שהתפטר

מקובל לחשוב כי עובד שהתפטר מיוזמתו לא זכאי לקבלת פיצויי פיטורין, אולם, דבר זה אינו נכון באופן גורף ויתכנו מצבים בהם עובד שמתפטר, זכאי לקבלת

קרא עוד »
משלמי מזונות
פיננסים
האם משלמי מזונות פטורים ממס?

תשלום מזונות מהווה הוצאה משמעותית עבור אנשים רבים, ועל חלק ממשלמי המזונות אף מהווה חלק גדול מהשיקולים הכלכליים. בפני רשויות המס ובכל הנוגע להטבות במס,

קרא עוד »
אנשים עם ראשי מנורות
ביטוחים
על יוזמת הר הכסף הישראלית

יש המון יוזמות שאנחנו שומעים עליהן לא פעם. בין יוזמות לעסקי נדל"ן חדשים, יוזמות של עולם ההייטק, יוזמות חברתיות ויוזמות שקשורות באיכות הסביבה, קיימות גם

קרא עוד »