החיים בצל המינוס – 5 אופציות לקבלת הלוואה

לא כל אחד מצליח לגמור את החודש כמו שהוא רוצה ומעל 60% מאזרחי ישראל מוצאים את עצמם סוגרים את החודש במינוס בבנק. הרבה פעמים נדרשת הלוואה זמנית שתסייע בשיקום המצב. שוק הלוואות הוא שוק ענק. כל גוף פיננסי מציע הלוואות אבל לא כל הלוואה יכולה להתאים לכל אחד ולא כל אחד ירצה הלוואה מכל מקום. כאן נסקור בקצרה את האופציות המובילות לקבלת הלוואה.

 

הלוואה מבנק

הלוואה מהבנק היא האופציה המובילה ביותר. הבעיה היא שהרבה פעמים היא יקרה יותר מהלוואות אחרות שהלווה יכול להשיג. כל בנק שמח לתת הלוואה כי בסופו של דבר הוא מרוויח את הריבית. יש פעמים בהם הלוואה מהבנק לא תהיה אפשרית בגלל דירוג אשראי נמוך המיוחד. לכן יש אופציות נוספות שכדאי שתכירו.

 

הלוואה מקרן השתלמות

יש לכם קרן השתלמות בחברת אקסלנס השתלמות או בכל חברה אחרת? אתם יכולים לקחת הלוואה על חשבון כספי החיסכון. הלוואה מקרן השתלמות היא אחת ההלוואות המשתלמות ביותר בגלל שהן בעלות ריביות נמוכות משמעותית ממחירי הריבית בשוק. הן נלקחות על חשבון החיסכון ובצורה כזו הקרן ממשיכה להצטבר. סכום ההלוואה שניתן להלוות מקרן השתלמות מוגבל ל-50% מגובה החיסכון בקופה או עד 80% במקרה בו החיסכון הוא נזיל וניתן למשיכה.

 

הלוואה מקופת גמל

משקיעים באנליסט קופת גמל להשקעה או בכל קופת גמל אחרת? הלוואה מקופת גמל או קופת פנסיה היא הלוואה כל כך טובה שלא פלא שאין עליהן הרבה שיח מצד הגופים הפיננסים. מדובר בהלווואה בעלת ריבית נוחה וזולה. גם כאן סכום ההלוואה מוגבל בהתאם לגובה החיסכון הקיים. אם יש לכם קופת גמל על שמכם ואתם מעוניינים לקחת הלוואה, לפני שאתם פונים לבנק, נסו לפנות לקרנות ההשתלמות או הגמל שלכם בבקשת הלוואה.

 

הלוואה מגוף חוץ בנקאי

זוהי ההלוואה היקרה ביותר הקיימת ככל הנראה. לא כדאי לפנות אליה בגלל מינוס קטן. היא יכולה להועיל בהרבה מקרים אך בהרבה מהם היא לא משתלמת. הריבית בה יקרה יחסית. למרות זאת, היא יכולה להינתן גם במקרים מורכבים כלכלית. והרבה פונים לקבלת הלוואות אלו אחרי שסורבו בבנק.

 

הלוואה תמורת שיעבוד נכס

אם יש לכם נכס על שמכם ואתם זקוקים לכסף נזיל, באפשרותכם למשכן את הנכס לבנק ולקבל הלוואה זולה יותר מהלוואה הניתנת ללא משכון כלשהוא. מדובר בהלוואה המצריכה ידע מקצועי כדי שהיא תילקח על הצד הטוב ביותר. יועץ משכנתאות מומחה יוכל לסייע לכם בכך.

 

חשוב! לא רצים לקחת הלוואות!

הלוואה היא לא מתכון לפתרון בעיות ולכן אם אתם מרגישים שאתם צריכים הלוואה או עזרה כלכלית, ההמלצה היא לפעול בחוכמה ולפנות ליועץ פיננסי שיעשה לכם סדר בניהול כלכלת הבית. החלטתם לקחת הלוואה? העדיפו את ההלוואות הזולות של קרנות הגמל השונות.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

רואה חשבון טוב
פיננסים
כך תבחרו רואה חשבון תותח

צמד המילים "מס הכנסה" מצליח לעורר אצל רבים מאיתנו תחושות מסוימות של פחד ורתיעה, אך בסופו של דבר, חובת התשלום למס הכנסה מלווה אותנו לאורך

קרא עוד »
פיצויי פיטורים לעובדים שהתפטרו
פיננסים
פיצויים לעובד שהתפטר

מקובל לחשוב כי עובד שהתפטר מיוזמתו לא זכאי לקבלת פיצויי פיטורין, אולם, דבר זה אינו נכון באופן גורף ויתכנו מצבים בהם עובד שמתפטר, זכאי לקבלת

קרא עוד »
משלמי מזונות
פיננסים
האם משלמי מזונות פטורים ממס?

תשלום מזונות מהווה הוצאה משמעותית עבור אנשים רבים, ועל חלק ממשלמי המזונות אף מהווה חלק גדול מהשיקולים הכלכליים. בפני רשויות המס ובכל הנוגע להטבות במס,

קרא עוד »
אנשים עם ראשי מנורות
ביטוחים
על יוזמת הר הכסף הישראלית

יש המון יוזמות שאנחנו שומעים עליהן לא פעם. בין יוזמות לעסקי נדל"ן חדשים, יוזמות של עולם ההייטק, יוזמות חברתיות ויוזמות שקשורות באיכות הסביבה, קיימות גם

קרא עוד »