רואה חשבון ישראלי מול אמריקאי בטיפול במיסוי אמריקאי

רואה חשבון הוא בעל מקצוע המוסמך לפי החוק לביצוע על דוחות כספיים בכל הנוגע להכנתם, העברתם לרשויות המס וכל מה שקשור לנושא המס. לרוב, תפקידו של רואה החשבון מתרחב לטיפול בבעיות מול רשויות המס. הרואה חשבון גם מתמחה בביצוע פעולות מגוונות ושונות להפחתה של שיעורי המס של לקוחותיו. רואה חשבון הוא תפקיד אוניברסלי שקיים בכל העולם.

 

ההבדלים בין רואה חשבון ישראלי לבין רואה חשבון אמריקאי

בצורה די טבעית, לכל מדינה בעולם יש חוקי מס משל עצמה. לכל מדינה יש מדרגות מס שונות וגם דרישות דיווח שונות. רואה חשבון ישראלי לדוגמא, צריך להיות בעל מומחית להתקנות מס הנוגעות למדינה, כמו למשל לדאוג ליחסים עם מס הכנסה, למע״מ לביטוח לאומי וללקוח שלו.

רואה חשבון אמריקאי גם צריך להכיר את תקנות המס הישראליות, אך צריך להכיר את תקנות המס האמריקאיות. בנוסף, הוא צריך להכיר גם את חוקי המס הפדרליים החלים על תושבי ארצות הברית. רואה חשבון למעשה יכול להתמחות ספציפית בחוקי המס של ארצות הברית, מכיוון שבכל מדינה יש תקנות מס שונות. זו הסיבה העיקרית לכך שרואה חשבון ישראלי אינו יכול להתעסק בראיית חשבון עבור אזרחים אמריקאים ולהפך.

 

מי צריך רואה חשבון אמריקאי?

למעשה, מכל אזרח אמריקאי נגרש להגיש דוחות של שנתיים לרשויות המס האמריקאיות. נהוג בדרך כלל בישראל שהמעסיק הוא זה יגיש את הדוחות עבור העובדים שלו. היחידים שמתנהלים מול הרשויות הם למעשה העסקים העצמאיים. בארצות הברית, גם שכירים אחראים לדוחות השנתיים שלהם.

כך למעשה אמריקאים רבים כבר יודעים לנהל את הנושא, מכיוון שהם מגישים את הדוחות שלהם כל שנה לגמרי לבדם. במקרה שאזרח אמריקאי שיש לו אזרחות ישראלית, והוא אינו חי בארצות הברית, הוא עדיין יהיה מחויב להגיש דוחות על ההכנסות שלו ועל העסקים שלו, גם אם העסקים מחוץ לארה״ב. גם אנשים שעוסקים עם ארה״ב חייבים לשלם דוחות ומיסים לממשלת ארה״ב.

 

מיסוי כפול

למעשה, במקרה של אזרחות כפולה כך המיסוי יהיה גם הוא כפול. משמעות הדבר היא כי אזרחים ישראלים, שיש להם גם אזרחות אמריקאית, וגם אנשי עסקים שהם ישראלים אך הם עובדים ופועלים עם ארצות הברית, צריכים להגיש את הדוחות לממשלת ארצות הברית. ולא רק לממשלת ארצות הברית, הם צריכים להגיש גם למדינת ישראל. זאת אומרת שגם אם הם שכירים ועובדים אך ורק בישראל.

 

לסיכום

שכירים בישראל מגישים את הדוחות לרשויות המס בעצמם, אילו אפילו שכירים אמריקאים צריכים להגיש את הדוח לגמרי בעצמם באופן עצמאי. גם אם אזרח אמריקאי אינו חי בישראל, והוא מחזיק באזרחות אמריקאית, עדיין מחויב להגיש דוחות לרשויות המס בארצות הברית. לכן, מומלץ לעבוד מול רואה חשבון שמכיר גם את תחום המיסוי הכפול, את המיסוי בישראל ואת המיסוי בארצות הברית.

אולי יעניין אותך גם

לתיאום הדברת מזיקים
בעלי מקצוע
הדברת מזיקים – איך זה קורה?

חושבים להזמין מדביר אך חוששים? חשוב שתדעו כיצד מתבצעת הדברת מזיקים  ולדרוש מן המדביר הנחיות והוראות מדוייקות כיצד לנהוג לפני ואחרי ההדברה. במאמר זה נספר

קרא עוד »
יועץ עסקי עם טאבלט ביד
בעלי מקצוע
כמה עולה ייעוץ עסקי

כאשר משתמשים במונח "ייעוץ עסקי" בדרך כלל הכוונה היא לשכירת שירותי עלי מקצוע אשר ביכולתם לתרום ידע ומיומנויות לניהול העסק שלכם. הייעוץ עשוי להינתן בצדדים

קרא עוד »
נורת חשמל
בעלי מקצוע
הארקה ראשית – מה חשיבותה?

אחד המנגנונים החשובים של רשת החשמל המודרנית היא הארקה ראשית. להארקה יש שימושים רבים, אך בראש ובראשונה היא מונעת פציעות ומוות מהתחשמלות. במאמר הבא נסביר

קרא עוד »