עיצוב הבית – מאיפה מתחילים?

עיצוב הבית הוא לא דבר שעושים ללא תכנית מראש. על מנת לעצב נכון, צריך לדעת מה רוצים לשנות, לחדש או לשפץ, מה אתם אוהבים, מה מתאים לעיצוב הכולל של הבית, לחלל ולגודל שלו, לתקציב ולמגבלות שונות. מאיפה מתחילים כשמעצבים את הבית – על כך במאמר הבא.

 

שלב ראשון – תכנון עיצוב הבית

לפני שמתחילים צריך לתכנן בכתב מה הצרכים והרצונות שלכם. יש להגדיר את החללים שרוצים לעצב ומה רוצים לעשות. האם מדובר על החלפת הריצוף או התקנת פרקט, האם אתם מעוניינים לחפות את הקירות, האם אתם מתכננים לשפץ את חדר הרחצה והשירותים, האם להחליף את המטבח בא בחשבון וכד'. לאחר מכן מומלץ לבדוק עלויות וחומרי גלם של כל דבר אותו משפצים או מעצבים.

למשל, בתחום הפרקטים קיימים פרקטים מסוגים שונים. ישנם פרקטים פולימריים זולים, פרקטים למינציה או פרקטים מעץ מלא. יש למדוד את שטח החלל של הבית ולבדוק את העלות של כל סוג בהתאם לגודל. באתר של Sananes ניתן למצוא את כל סוגי הפרקט במחירים אטרקטיביים, לפי מטר ובעיצובים מגוונים ומרהיבים כמו פרקט פישבון וכד'.

 

שלב שני – איתור מגבלות

בשלב זה יש להבין האם מה שאתם רוצים לעשות בבית הוא ריאלי. כלומר, האם הצנרת לא מפריעה בהחלפת הריצוף למשל, האם מיקום החלונות מאפשר תליית וילונות, האם ניתן לבנות מדפי שיש בחדר האמבטיה, למקם את האסלות באופן שאתם רוצים ועוד.

ככל שתהיו מודעים למגבלות לפני שתתחילו לעצב את הבית, כך תמנעו מטעויות שיכולות לעלות לכם בכסף ובזמן. ישנם לא מעט אנשים הנעזרים במעצבי פנים כדי לעצב את הבית וכך נמנעים מלשגות או לבחור בחומרי גלם לא מתאימים.

 

שלב שלישי – בחירת ספק לחומרי גלם

אם בשלב הראשון בררתם את המחירים לשינויים שאתם רוצים להכניס לבית, זה הזמן לבדוק מספר הצעות מחיר ולמצוא ספק איכותי ואמין כדי לקבל את חומרי הגלם בהם אתם מעוניינים.

ישנן חברות המספקות צבע, חיפויי קירות מסוגים שונים, שטיחים, חיפויי רצפה, וילונות ואביזרים נוספים כמו פאנלים ודבק כדי שתוכלו להתקין את הכל לבד ולא תצטרכו להוציא כסף על שיפוץ מקצועי. גם אם לקחתם משפץ מקצועי לא תמיד עלויות השיפוץ כוללות את חומרי הגלם ולכן צריך למצוא ספק עם מחירים טובים וחומרי גלם איכותיים.

 

שלב רביעי – לעצב על פי הסגנון שלכם

השלב האחרון הוא העיצוב עצמו. את העיצוב אומנם עושים על פי טעם אישי וסגנון ייחודי, אך גם כאן חשוב לקרוא לפני על סגנונות העיצוב השונים על מנת לבחור באלמנטים הנכונים המשתלבים אחד עם השני. למשל, עיצוב מודרני דוגל במינימליזם, צבעים בהירים וקירות חלקים. לעומת זאת, לסגנון הכפרי בוחרים צבעים חמים, ריהוט מעץ וכד'. לבסוף מדובר בטאץ' שלכם ולכן חשוב להדגיש אותו.

עיצוב הבית

אולי יעניין אותך גם