מה ההבדל בין ארון הזזה 2 דלתות ו-3 דלתות?

מספר הדלתות משפיע על המבנה, על סוג המסילה, על כיוון הפתיחה ולעיתים אפילו על החלוקה הפנימית של הארון. אז למה חשוב לתכנן היטב את הארון ועם מי מתייעצים בכל מקרה של דילמה או התלבטות? הנה כל הפרטים

בחירה נכונה של ארונות הזזה היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, מדובר על אחד מפתרונות האחסון המרכזיים של הבית ולכן לבחירתו יש השפעה דרמטית על איכות החיים. אם רוצים לחסוך במקום ולנצל טוב יותר כל מטר פנוי בחדר, חשוב לבחור היטב את הארון העיקרי שבו בני המשפחה ישתמשו. שנית, יש מגוון רחב של ארונות הזזה ולא כולם יודעים לזהות את ההבדלים בין הדגמים. בין היתר, ניתן לראות את זה למשל עם חוסר הבנה של ההבדל בין ארון הזזה 2 דלתות לבין ארון הזזה 3 דלתות. מלבד ההבדל המובן מאליו שקשור אל מספר הדלתות, מסתבר שיש עוד המון השלכות.

 

כל מה שכדאי לדעת לפני שבוחרים ארונות הזזה

קודם כל, מספר הדלתות משפיע על המבנה של הארון ועל המידות שלנו. אמנם אפשר לכאורה לשלב 3 דלתות ואפילו 4 או 5 דלתות גם בארונות קטנים, אבל זה לא מקובל. בפועל, רוב הארונות שיש בהם 3 דלתות יהיו גדולים יותר מאשר ארונות עם 2 דלתות. יתרה על כך, מבחינת הלקוחות זה אומר שכדאי להשתמש במספר הדלתות ככלי לסינון ראשוני בין סוגים שונים של דלתות הזזה. מעבר לכך, למספר הדלתות יש השפעה על סוג המסילה: בעוד מסילה רגילה מתאימה ל-2 דלתות והיא גם נפוצה יותר, מסילה שאמורה להתאים ל-3 דלתות צריכה להיות בנויה אחרת ולהתמודד עם העומס והמשקל. לכן, המבנה והמסילה משפיעים יחד על הנראות של הארון ועל האופי שלו.

 

מה לגבי החלוקה הפנימית?

כאן המקום להזכיר שההבדל העיקרי בין ארון רגיל עם 2 דלתות לבין ארון הזזה עם 2 או 3 דלתות הוא באופן הפתיחה: בעוד הדלת של ארון רגיל נעה על ציר ולכן יכולה להיפתח קדימה או אחורה, בארון הזזה התנועה היא לצדדים. כאשר מבצעים את התנועה של הדלת לצדדים, המשמעות היא חיסכון במקום בחלל הפנים ואפשרות לשים ממש מול הארון עוד כמה סוגים שונים של רהיטים.

חוץ מזה, יש דגמים שבהם ההבדל בין ארון הזזה עם 2 דלתות לבין ארון הזזה עם 3 דלתות בא לידי ביטוי בחלוקה הפנימית. עקרונית לא אמורה להיות למספר הדלתות השפעה על החלוקה הפנימית של מגירות, מדפים וכן הלאה, אבל בקטלוגים הקיימים קיימים הבדלים כאלה. לסיכום, בחירה נכונה של ארון הזזה מחייבת התייחסות אל מספר הדלתות. לאחר מכן, ניתן גם לבחור ארון לפי גודל, מבנה, החלוקה הפנימית וכמובן המחיר.

ארון הזזה 2 דלתות

אולי יעניין אותך גם