חורף 2021 – על טרנדים בתחום העציצים

כולנו יכולים להסכים ששנת 2020 הביאה עימה אתגרים חדשים ומפתיעים.

מגפה עולמית שהביאה עימה שינוי משמעותי בחיי היום יום שלנו.

החל מלמידה ועבודה מהבית ועד ריחוק חברתי.

כל אלו הביאו איתם שינויים משמעותיים בחיינו ואחד האופטימיים שבהם הוא דווקא הגידול המשמעותי ברכישת צמחי בית, מרפסת וגינה.

 

הטרנד – יותר ירוק בבית

קודם כל ולפני הכל, הטרנד המשמעותי של החורף הזה, הינו השתלטות הצבע הירוק על המרפסות וחללי הבית. ריבוי צמחים ושילובם בעיצוב הבית בהחלט הולכים להיות הטרנד של החורף הקרוב.

 

היופי שבמגוון

אם בעבר, רוב העציצים היו בגווני החום השונים, עושים מחרסינה והיה להם בעיקר את התפקיד הפרקטי ופחות התפקיד העיצובי. אז היום, העציצים הפכו לאמירה עיצובית.

קיים מגוון רחב של סגנונות, גדלים ועיצובים, הניתנים להתאמה לכל סגנון ביתי החל מהסגנון הטבעי והכפרי ועד למראה המודרני.

 

צבעים

אחד הטרנדים הבולטים בעולם העיצוב בחורף הקרוב הינו הוספת הבלטות של צבע. חלק מהמעצבים ימליצו לעשות זאת על ידי הוספת גופי תאורה צבעוניים, כריות ואף רהיטים שונים. אך, דרך נוספת היא הוספת עציצים מיוחדים, בין אם בצורת וצבע העציץ עצמו ובין אם בסוג הצמח הנמצא בתוכו.

 

מתכתי

טרנד נוסף ומעניין מאוד התאים בעיקרו לבתים בסגנון המודרני, הינו הוספת מראה מתכתי לבית. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בעציצים ממתכת או כאלו הצבועים בגוונים אפור מתלי, זהב ושחור.

אפשרות נוספת הינה שימוש במעמדות מיוחדים לעציצים, המשלבים בתוכם את הפן העיצובי ואת הנוחות הנדרשת לטיפול וטיפוח הצמחים בבית. מעמדים מהסוג ניתן למצוא באתר פלנטר.

המעמדים והמדפים המעוצבים יכולים להוסיף למראה הכללי של הבית בצורה משמעותית ומיוחדת. שימו לב, להתאים את גודל וסגנון העציץ למעמד בו בחרתם.

 

הדפסת תלת מימד

כל תחום הדפסת התלת מימד תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות וגם בתחום העציצים ניתן לראות יותר ויותר עיצובים הניתנים להדפסה ביתית (או מסחרית). אומנם מדובר על טרנד הנמצא בחיתוליו, אך לדעתי עוד צפוי לו עתיד מזהיר.

 

הטרנד הממחזר

הטרנד האקולוגי ביותר שניתן למצוא בתחום העציצים הוא כמובן שימוש בחומרים ממוחזרים ליצירת העציצים שלכם. ניתן להשתמש בתור חומר גלם בבקבוקי שתיה, פחיות שימורים, ארונות ישנים ובפעול כמעט כל כלי העולה בראשכם (ואינו נהרס במגע עם מים, כמובן).

הכנת עציצים ממוחזרים יכולה להפוך לחוויה ופעילות משפחתית מצוינת, להעניק לכל בן משפחה את העציץ המיוחד שלו וכמובן גם לשמור על הסביבה.

 

טעויות העיצוב

אחת הטעויות הגדולות בעיצוב בכלל ובתחום הצמחייה בפרט, הינה העמסה. הכוונה היא למקרים בהם מעמיסים משטח בודד בכמות גדולה של עציצים או לשילוב של מספר גדול של סגנונות. טעות נפוצה נוספת הינה התעלמות מעיצוב שאר הבית כשבוחרים את עיצוב המרפסת והעציצים שבה.

לכן הטיפ הטוב ביותר לעיצוב העציצים הספציפיים והתאמתם למראה החלל בו הם נמצאים, קודם כל התאימו אותם לעיצוב הכללי, בחנו בעיין מקצועית מהו העיצוב הכללי של החדר, האם יש צורך בהבלטת צבע? האם יתאים לכם המראה המתכתי? אחרי שעניתם על השאלות הללו תוכלו לשדרג את העיצוב ולהתאים את הצמחים והעציצים באופן הטוב ביותר.

 

אדנית

אולי יעניין אותך גם