כיצד לגדל בזיליקום בחצר האחורית?

 עציצים בבית יכולים לשדרג משמעותית את האווירה, ולתת גם לדירה עירונית קטנה תחושה חמימה וכפרית. ניתן להסתפק בעציצים דקורטיביים, אבל כדאי מאוד לשלב ביניהם גם עציצים עם צמחי תבלין ותועלת. הבזיליקום הוא בחירה נהדרת לעציץ ראשון למתחילים. מדובר בצמח פשוט לגידול, אשר במספר פעולות פשוטות יספק לכם כמות נאה של עלי תבלין במשך חודשים ארוכים בשנה.

 

שמירה על חום בקרבת העציץ

הבזיליקום הוא אחד מהצמחים המתאימים ביותר לגידול בישראל. לעומת צמחים אחרים, אשר לא יכולים לשרוד בחום הקיץ הישראלי, הבזיליקום אוהב את הטמפרטורות הגבוהות. החום, גורם לבזיליקום לפרץ צמיחה אדירה, ושפע של עלים. כאשר מנסים לגדל בזיליקום בחצר האחורית, חשוב מאוד למנוע מיקום שלו באזור בו הוא לא ייחשף מספיק לשמש. בנוסף, יש להימנע מהשקיה יתר על המידה. השקיה זו תגרום להתפתחות של מזיקים בעציץ, תפגע בצמח, ומובילה להתפתחות עובש בכל שנה על עשרות רצפות פרקטים בתל אביב. אם החורף מתקרב, תוכלו להעביר את העציץ אל תוך חלל הבית, עם חלון זכוכית ממנו יוכל לקבל את קרני השמש הנחוצות לו, וכך להאריך את חייו אפילו יותר.

 

גיזום ומניעת פריחה

גידול עציצי בזיליקום, עשוי להסתיים מהר מאוד אם שתלתם צמח גדול יחסית, בסמוך למועד הפריחה שלו. כאשר צמח הבזיליקום מוציא פרחים, הוא למעשה מסיים את תהליך הגדילה שלו, ולכן כמות העלים שתוכלו להפיק ממנו היא קטנה עד לא קיימת. כדי להימנע מכך, ממש כאשר אתם רואים שהניצנים הקטנים של הפרחים מתחילים לבצבץ, חתכו את ראש הענף הרלוונטי. מהחתך עצמו, יצמחו תוך זמן קצר שני ענפים חדשים. מהסיבה הזאת, כאשר מסירים עלים מצמח הבזיליקום, מומלץ לעשות זאת על ידי קיטום ראש הענף, וכך לגרום לצמיחה מסיבית יותר, ולעציץ עבות ומשגשג. אם אתם מעוניינים לשתול בזיליקום מחדש גם בשנה שלאחר מכן, תוכלו להשאיר את אחד מהענפים הפורחים בשלמותו. כך, תוך מספר חודשים יתפתחו על הפרחים זרעים שחורים קטנים שתוכלו לאסוף, ובשנה הבאה לשתול מחדש את הצמח האהוב עליכם.

 

הרחקה של מזיקים פוטנציאליים

עלי הבזיליקום הם רחבים ועדינים, ולכן מושכים כמות אדירה של מזיקים המעוניינים גם הם ליהנות מטעמם. הצמיחה של הבזיליקום בחודשי הקיץ הישראלי החמים, יחד עם ההשקיה המספקת לחות, מאפשרים גדילה מסיבית של מזיקים כמו כנימות, אשר תוך ימים ספורים יתפשטו אל כל עלי הצמח. כדי להימנע מכך, נסו להרחיק את העציץ כמה שיותר מהקרקע, ככל שהעציץ יהיה יותר מורם, כך יהיה לכנימות יותר קשה להתיישב עליו. מזיק נוסף אשר פוגע אנושות בצמחי הבזיליקום, הוא ציפורים. הציפורים עשויות לחסל לחלוטין את הצמח גם לצרכי מזון, וגם כחומרי בניין לקן. כדי למנוע זאת, תוכלו לכסות את העציץ ברשת פשוטה, שתמנע את הגישה אליו אך תאפשר מעבר אור שמש.

צמח

אולי יעניין אותך גם

מטבח
לבית ולגינה
סוגי פינות אוכל

בבית החדש שלכם יש סוף סוף מקום גם לפינת אוכל! אחרי שנים שבהן התרכזתם כולם בסלון וישבתם על הספות, התכופפתם אל הצלחות ולכלכתם את האיזור,

קרא עוד »