האם צריך לעשות ביטוח מיוחד לרכב המיועד לעבודה חקלאית

פוליסת ביטוח לרכב נועדה לשתי מטרות שונות: ביטוח החובה, שכשמו כן הוא ואסור, מבחינה חוקית, להניע את הרכב ולנסוע בו בהעדר הביטוח הזה, נועד לבטח את הנוסעים ברכב או על מי שחלילה ייפגעו ממנו. ביטוח החובה מפצה בגין נזקי גוף מכל סוג שהוא בהתאם לאופי הפגיעה, החומרה שלה ומשך זמן ההחלמה. הדבר השני שהביטוח נוגע אליו הוא דאגה לרכב המבוטח מפני פגיעות, או דאגה לרכבים או לרכוש שהרכב פגע בהם בשוגג. הביטוח הראשון נקרא ביטוח חובה ואילו השני נקרא ביטוח מקיף לרכב. מה בדיוק נכלל במסגרת הביטוח המקיף לרכב? האם הביטוח המקיף שיש צורך לרכוש עבור רכבים חקלאיים שונה מהביטוח המקיף הסטנדרטי? אילו גורמים נוספים משמיעים על העלויות של ביטוח מקיף לרכב?

 

ביטוח מקיף לרכב – מה זה בעצם

ביטוח מקיף לרכב הוא, כאמור, פוליסת ביטוח שלכאורה הרכישה שלה איננה מתחייבת על פי החוק. זאת, כיון שהיא עוסקת בעיקר בנזקי רכוש שעלולים להיגרם לרכב, או שהרכב עלול לגרום. החלק הראשון של הביטוח המקיף הוא הביטוח העצמי, שנועד לדאוג לרכב המבוטח מפני נזקים שעלולים להיגרם לו. ככל שהרכב יקר יותר וחדש יותר, כך הביטוח העצמי יהיה יקר יותר. החלק השני של הביטוח הינו ביטוח צד ג', שמבטח את בעל הרכב מפני נזקי רכוש שהרכב גרם, בין אם לרכבים אחרים ובין אם לרכוש. למרות שלכאורה הביטוח המקיף איננו חובה, הרוב המכריע של בעלי הרכבים אכן רוכשים אותו. זאת, כיוון שבחישוב עלות מול תועלת, הביטוח הזה אכן משתלם ויכול להציל את בעל הרכב מפני תביעות יקרות ביותר.

 

ביטוח לרכבים חקלאיים

באופן עקרני, ביטוח מקיף לרכב חקלאי איננו שונה במהותו מהביטוח המקיף של כל רכב אחר. עם זאת, מדובר ברכב שכל פגיעה או תקלה בו עלולה לגרום לנזקים משמעותיים לבעלים שלו. כיון שכך, ביטוח לרכב חקלאי עשוי לכלול סוגים שונים של כיסוי ביטוחי ייעודי. לדוגמה, גרירה של רכב כזה היא משימה לא פשוטה אשר ביטוח מקיף לרכב רגיל איננו מכסה אותה, בעיקר לא אם הרכב נמצא בתוך שטח חקלאי ללא גישה נוחה. כיוון שמדובר בעניין רגיש וחשוב, ההמלצה הבלתי מתפשרת כאן הינה לרכוש פוליסת ביטוח ייעודית אצל אנשי מקצוע המתמחים בתחום. למרות שהעלויות בביטוחים כאלה הן גבוהות יחסית, בחישוב עלות מול תועלת הפוליסה היא עדיין משתלמת ביותר. כל בעל רכב חקלאי יכול לרכוש ביטוח עבור הרכב שלו (למעט טרקטורונים, שהיחס אליהם חשדני) בקלות, לאחד ביצוע סקר שוק קצר. אם יש לך עניין להעמיק את הידע שלך בנושא, זה המקום עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמומחים שלנו ישובו אליך מוקדם ככל האפשר להמשך התהליך, בירור הצרכים ורכישת פוליסת הביטוח המועדפת עליך.

טרקטור חורש

אולי יעניין אותך גם

אנשים עם ראשי מנורות
ביטוחים
על יוזמת הר הכסף הישראלית

יש המון יוזמות שאנחנו שומעים עליהן לא פעם. בין יוזמות לעסקי נדל"ן חדשים, יוזמות של עולם ההייטק, יוזמות חברתיות ויוזמות שקשורות באיכות הסביבה, קיימות גם

קרא עוד »