הוזלת עלויות בדמי ניהול קופות

כולנו משלמים דמי ניהול לקופות הגמל וההשתלמות ולקרנות הפנסיה. קיימים שני סוגי דמי ניהול שאפשר לגבות מהחיסכון הפנסיוני- דמי ניהול מהחיסכון ודמי ניהול מהפקדות. קרן פנסיה רשאית לגבות עד 6% מההפקדות ובנוסף עוד 0.5% מהחיסכון. בביטוח מנהלים ובקופות גמל מדובר בשיעורים אחרים- 1.05% מהצבירה ו-4% מההפקדות השוטפות. בקרן ההשתלמות: 2% מהצבירה.

שימו לב- ככל שתתקרבו לגיל הפרישה, דמי הניהול שנגבים מהחיסכון שלכם יהיו המשמעותיים יותר, לעומת זאת אם אתם צעירים ועדיין לא צברתם סכום גבוה של חיסכון, דמי הניהול שנגבים מההפקדות שלכם יהיו משמעותיים יותר עבורכם.

 

אדם מחזיק שלט

 

ישנן מספר פעולות שאתם יכולים לעשות כדי להוזיל את דמי הניהול ובכך לחסוך עשרות ואף מאות שקלים בשנה

  1. שימו לב שאתם בבקיעים בסוגי דמי הניהול שניתן לגבות ומה האחוזים המקסימליים שהקופות והקרנות השונות יכולות לגבות מכם. ידע זה כוח וככל שתדעו יותר תוכלו להתנהל כלכלית חכם יותר.
  2. בררו מהו סכום דמי הניהול אותו אתם משלמים. צרו קשר עם סוכן הביטוח ובדקו מה הגובה של דמי הניהול שלכם, תוכלו לבדוק זאת גם בדו"ח השנתי של החיסכון הפנסיוני.
  3. לאחר הבדיקה השוו את דמי הניהול שאתם משלמים עם אלו של חבריכם, כך תוכלו לדעת האם דמי הניהול שאתם משלמים הם הכי משתלמים עבורכם. אם גיליתם שחברכם משלמים דמי ניהול נמוכים משלכם התקשרו לנציגי הקופה ובקשו הנחה עבור דמי הניהול. אם אתם יודעים את דמי הניהול של אחרים יש בידיכם טיעון מנצח שכנראה יוביל להנחה מיידית בתשלום דמי הניהול שלכם.
  4. כאשר אתם עורכים בדיקה והשוואה בנוגע לחיסכון הפנסיוני המשתלם ביותר עבורכם, שימו לב שאתם משווים בין כל הפרמטרים הרלוונטיים. בדקו מהי התשואה הממוצעת בשלוש השנים האחרונות של החברה, בדרך זו תוכלו לבדוק את הרווח שקרן הפנסיה השיגה עבור החוסכים בתקופה שבדקתם. בדקו גם את איכות השירות, שחשוב לא פחות. בדקו מה הציון שהחברה קיבלה במדד שירות החיסכון הפנסיוני האובייקטיבי של משרד האוצר.
  5. במידה ואתם רוצים להישאר בקרן הפנסיה שלכם אבל היא לא מוכנה להוזיל את דמי הניהול שלה למרות הכל, תוכלו לערוך התארגנות מסודרת עם בעלי נכסים נוספים בקופה. ברגע שהחברה המנהלת את דמי הניהול תבין שהיא עלולה לאבד כמות משמעותית של לקוחות במידה ולא תוריד את מחיר דמי הניהול, היא כנראה תשנה את דעתה ותוריד את המחיר למרות הכל.

 

הר הכסף

דרך נוספת בה תוכלו לחסוך בעלויות היא להיעזר במיזם הר הכסף של משרד האוצר. הר הכסף יוכל לעזור לכם לאתר את הכספים האבודים שלכם שנשכחו מאחור. הכספים האלו יכולים להימצא, בין היתר, גם בקרנות פנסיה, בפיקדונות ובקופות גמל שכבר לא פעילות. באופן זה תוכלו לחסוך עוד כסף שכנראה שכחתם ממנו או לא ידעתם על קיומו.

אולי יעניין אותך גם