האם שווה להרוויח יותר מבחינת מיסים?

כשאדם חושב על המשכורת החודשית שהוא עתיד לקבל, מן הסתם שהוא ירצה להרוויח כמה שיותר – ככל שהמשכורת עולה, כך האדם יוכל להרשות לעצמו רמת חיים טובה ונוחה יותר, וליהנות ממותרות ובזבוזים.

עם זאת, ככל שהמשכורת עולה – כך גם שיעור המס שיש לשלם עליה עולה. האם שווה להרוויח משכורת גבוהה, מבחינת מיסים?

 

שיטת מדרגות מס בישראל

כל עובד בישראל מחויב לשלם מס הכנסה – מס שמוטל על ההכנסות שלו. שיטת המיסוי בישראל היא פרוגרסיבית, כך שככל שאדם מרוויח משכורת גבוהה יותר, כך הוא יצטרך לשלם יותר מס.

מדרגות מס הכנסה משתנות מדי שנה, ולכן כל שנה מחדש יש לחשב את המשכורת הממוצעת אותה תרוויחו בכל חודש – וכך לדעת כמה מס תצטרכו לשלם. עובדים שכירים לא צריכים לדאוג לכך באופן אישי, שכן בתלוש המשכורת שהם מקבלים כבר נמצאים כל ניכויים הרלוונטיים שירדו מהמשכורת, כולל מס הכנסה.

נכון לשנת 2020, אדם שמרוויח עד 75,960 ₪ בשנה מעבודתו מחויב בתשלום מס בשיעור של 10%. זוהי מדרגת המס הנמוכה ביותר, אשר ניתנת לאדם שמשתכר שכר מינימום. מדרגת המס הגבוהה ביותר היא לאדם שמשתכר עד 651,601 ₪ ומעלה בשנה – אדם כזה ישלם כבר 50% מס (כלומר, כמחצית מהכנסותיו לא יגיעו אליו בסופו של דבר).

 

אז האם שווה להרוויח יותר?

זוהי שאלה שהתשובה אליה משתנה בהתאם לנקודת מבטו של כל אדם. באופן כללי, תמיד ישתלם להרוויח יותר – גם אם שיעור המס גבוה יותר, עדיין לאחר ניכוי המס יישאר בידכם סכום כסף מכובד מאוד.

עם זאת, אם נקח למשל אדם שעבד כל חייו ויוצא לפנסיה מוקדמת – ייתכן כי הוא יחשוב פעמיים לפני שיחפש עבודה חדשה. המשכורת מהעבודה החדשה תתווסף למשכורת שהוא מקבל מקצבת הפנסיה, וכך ככל הנראה שהוא יצטרף לשלם מס הכנסה בשיעור גבוה יותר מבעבר.

 

החזר מס לשכירים בעלי משכורת גבוהה

נכון להיום, אדם בישראל שמשתכר במשכורת גבוהה ורוצה לשלם מס מופחת בצורה חוקית – יכול להקים חברה פיקטיבית. בצורה זו הוא יצטרך לשלם רק מס חברות, שהוא נמוך יותר משמעותית ממס הכנסה על משכורת גבוהה. דרך זו עדיין חוקית כיום, ולכן זוהי אופציה שניתן לחשוב עליה.

עם זאת, יש לחשוב על הצדדים הנוספים של הקמת חברה – יש בכך התעסקות בירוקרטית לא מעטה, הוצאה כספית מסוימת (גם אם לא מדובר בחברה פעילה), אובדן של זכויות סוציאליות שניתנות לשכירים ועוד.

כדי ללמוד ולהעמיק עוד בנושא, תוכלו להיכנס אל אתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. באתר זה תוכלו למצוא גם מידע רב על צורות נוספות בהן תוכלו לקבל החזרי מס, וכן שאלון קצר שיבדוק את זכאותכם להחזרים שכאלו. מי יודע, ייתכן כי אתם זכאים להחזרים ולא מודעים לכך!

 

מיסים עט ומחשבון

אולי יעניין אותך גם

מספרים וכסף
נדל"ן ופיננסים
הוזלת עלויות בדמי ניהול קופות

כולנו משלמים דמי ניהול לקופות הגמל וההשתלמות ולקרנות הפנסיה. קיימים שני סוגי דמי ניהול שאפשר לגבות מהחיסכון הפנסיוני- דמי ניהול מהחיסכון ודמי ניהול מהפקדות. קרן

קרא עוד »