האם זה אפשרי לקבל משכנתא ללא הון עצמי?

בתקופה הנוכחית, קניית דירה היא חלום רחוק של לא מעט זוגות בישראל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי ישנם לא מעט זוגות צעירים שאין להם את ההון העצמי הדרוש כדי להגשים את החלום ולקנות דירה. יצאנו לבדוק האם יש דרך כלשהי עבורם לקבל משכנתא עבור קניית דירה ללא הון עצמי וחזרנו עם התובנות הבאות:

 

רגע, בואו נגדיר קודם מה זה הון עצמי

לפני שנעמיק בנושא, ראוי שנציין קודם כל מהו הו עצמי. המשכנתא, כידוע, היא סוג של חוזה שנחתם בין הקונים לבין הבנק שמסדיר את הבעלות על הדירה. כל צד צריך לשלם את החלק שלו בעסקה. ההון העצמי הוא בעצם הכסף שהקונים צברו מחסכונות מניבים או ממקורות אחרים. ההון העצמי הוא בעצם הדרך המהירה ביותר של הקונה לשלם את החלק שלו בקנייה (מכיוון שההון העצמי הוא זמין ואינו דורש נטילה של הלוואה או משכנתא). בחנו האם ניתן לקבל משכנתא ללא הון עצמי וגילינו שניתן לעשות זאת תוך שימוש באחת הדרכים הבאות:

 

  • נטילת הלוואה

מסתבר שלא חייבים לקחת משכנתא ללא הון עצמי, אפשר פשוט ליטול הלוואה. אם אינכם בקיאים בתחום ההלוואות, ראוי שנציין בפניכם כי ישנן 3 סוגי הלוואות עיקריות:

 

  • הלוואה פרטית

הלוואה מסוג זה היא כזו שניתנת מבני המשפחה או חברים שלכם. אם בחרתם בהלוואה מסוג זה, כדאי שתקבעו מראש אם זו הלוואה או מתנה ותערכו חוזה מדוקדק. הדבר צפוי לסייע לכם בעתיד הרחוק. אתם הרי רוצים להימנע ממצב שבו קרובים שלכם יגידו שהלוו לכם כסף, בזמן שאתם חשבתם שמדובר במתנה. לכן, חשוב שהכול יהיה כתוב וחתום על ידי כל הצדדים

 

  • הלוואה מהבנק

מדובר בהלוואה עם תנאי החזרה ברורים וריביות. ניתן לבקש הלוואה לכל מטרה שכשמה כן היא, זו הלוואה שניתנת לכל מטרה שתרצו. סביר להניח שאין צורך להרחיב אודות הלוואה מסוג זה, שכן, רבים מכירים אותה ויודעים פרטים אודותיה

 

  • הלוואה מגופים שאינם בנקים

ישנם לא מעט גופים כמו קרנות פנסיה למשל שיכולים להעניק הלוואה שתשמש אתכם לרכישת דירה. אם תבחרו באפשרות זו, כדאי שתקבלו כמה הצעות ורק לאחר מכן תבחנו את זו המתאימה לכם ביותר

 

  • משכון

האפשרות הנוספת היא משכון נכס. אם להורים שלכם יש נכס בבעלותם, אתם יכולים למשכן אותו. הדבר צפוי להעניק לכם קבלת מחצית (פחות או יותר) מהסכום של ההון העצמי הדרוש. אם למשל הנכס שבבעלות ההורים שלכם שווה כ- 3 מיליון ₪, צפוי לעמוד לרשותכם כמיליון וחצי ₪. מדובר בסכום לא מבוטל שניתן לקנות באמצעותו דירה קטנה.

 

לסיום

כעת, אנחנו יכולים לומר בוודאות שזוגות צעירים (ומבוגרים) יכולים לקבל משכנתא ללא הון עצמי באמצעות 2 דרכים עיקריות: האחת, קבלת הלוואה והשנייה, באמצעות הליך משכון.

מפתחות ביד ויד ריקה

אולי יעניין אותך גם