תביעת רשלנות רפואית – כיצד ניגשים לזה?

אם אתם מרגישים שהבדיקות הרפואיות שלכם לא התנהלו כמו שצריך, שהזניחו אתכם, לא ייחסו לכם את החשיבות המרבית או שהוליכו אתכם שולל בכל הנוגע לבריאותכם בשירותי רפואה ומוקדים שונים – ייתכן כי תוכלו לקבל פיצוי על החוויה הלא נעימה שעברתם. תביעות בגין רשלנות רפואית הן תחום שלם בעולם המשפט, שמנסה לסייע ולעזור לאלו שנכוו ממערכת הבריאות ואף מצבם התדרדר בעקבות הרשלנות. תביעת רשלנות רפואית – כיצד ניגשים לזה? במאמר זה נפרט לכם הכל.

 

שלבי ההליך

לאחר הפגיעה וההגעה להחלטה שעליכם לבצע הליך כלשהו כנגד האדם שפגע בכם, עליכם לפנות לאיש מקצוע כגון עו"ד רשלנות רפואית. עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית יכול להעניק לכם את כל האינפורמציה הרלוונטית לנושא ולתביעה. כגון, מי הם אוכלוסיית היעד שמגיע להם לתבוע רופאים בגין רשלנות רפואית או את מי ניתן לתבוע בכלל?

 

מי הן האוכלוסיות הנפגעות שיכולות לבצע את ההליך?

האוכלוסיות שיכולות לתבוע בגין רשלנות רפואית הן בעיקר מטופלים שעברו הליך רפואי ונגרם להם נזק כתוצאה מהרשלנות של המטפל, הרופא או האחראי. כמו כן, הורים זכאים להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בשם ילדם הקטין, במידה והוא עבר פגיעה רפואית כלשהי.

במידה של אירוע קיצוני, כמו פטירה של מטופל בעקבות רשלנות רפואית, חס וחלילה, קיימת זכות לבצע הליך תביעה. את זה יכולים לבצע אנשי העיזבון של המנוח. במידה ובית המשפט פוסק פיצויים במקרה כזה של פטירת המטופל, הפיצויים מועברים לעיזבון גם כן.

 

נגד מי ניתן לבצע תביעת רשלנות רפואית?

בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית, ניתן לתבוע למעשה כל מטפל רפואי מוסמך, או שאינו מוסמך ושהעניק לעצמו הגדרה של מטפל או רופא, זאת במידה ואותו אדם טיפל במטופל שנפגע. זה יכול להיות כל אדם כמו – רופא, אח, עוזר מרדים, רוקח וכן הלאה. בנוסף לאנשים פרטיים, ניתן גם לתבוע מוסדות רפואיים שבו אותם אנשי הצוות עובדים או שהמטופל קיבל את הטיפול.

למשל – בתי חולים, קופות חולים, בתי מרקחת ועוד. למוסדות הרפואיים קיימת אחריות על העובדים המטפלים שלהם, לא משנה באיזה תפקיד או מעמד הם נמצאים. המוסד שמעסיק את אותו הרופא אחראי על מחדליו של המטפל. זאת במידה והרשלנות התקיימה בכותלי המוסד עצמו או במסגרת טיפול, אשפוז, או כל ייעוץ ותרופה אחרים שקיבל המטופל במוסד הרפואי.

 

כיצד ניגשים לתביעה בגין רשלנות רפואית?

השלב הראשון של כל התייעצות בגין רשלנות רפואית צריכה להיות עם עורך דין המתמחה בנושא. רשלנות רפואית יכולה לגרום לצער רב למטופלים, ובמקרים קיצוניים ורעים של רשלנות וחידלון יכולה להוביל אף למוות. במידה ואתם, או מי ממשפחתכם, סבל מרשלנות רפואית או יחס מכפיר במוסדות רפואיים, פנו לעורך דין רשלנות רפואית עוד היום והבטיחו עבורכם צדק.

תביעת רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם