תביעת נזקי גוף בגין אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה יכול להיגרם כתוצאה ממחלות ובעיות רפואיות. עם זאת, במקרים רבים אובדן כושר העבודה הוא תוצאה של נכות צמיתה שנגרמה עקב נזקי גוף מתאונה. המאמר יעסוק בתביעת נזקי גוף בגין אובדן כושר עבודה.

 

מתי מדובר על אובדן כושר עבודה מלא ומתי על אובדן חלקי?

נזקי גוף עלולים להביא לאובדן כושר עבודה חלקי או לאובדן כושר עבודה מלא. כאשר אובדן כושר העבודה מלא זאת אומרת שהנפגע לא יכול לעבוד בעבודה הקבועה שלו מפאת נזקי הגוף ויותר מכך, אינו יכול לעסוק בהתאם להשכלתו ולכישוריו בעבודה אחרת. התוצאה היא שההכנסות שלו נפגעות לפחות ב-75%. לעומת זאת באובדן כושר עבודה חלקי ההכנסות יורדות לפחות ב-25%, אך עדיין כושר ההשתכרות נפגע כי הנפגע עובד פחות.

בשני המקרים לא רק מדובר על המשכורת שנפגעת, אלא גם על ירידה בהיקף המשרה, קבלת סמכויות שונה מהרגיל, חוסר התאמה לתפקיד על מנת שהנפגע יתפקד במצבו הנוכחי וכד'. אם הרופא התעסוקתי קובע לנפגע אובדן כושר עבודה חלקי יתכן והוא יחזור לתפקוד מלא או שמצבו יוחמר והוא יהיה זכאי לאובדן כושר עבודה מלא.

 

כיצד לתבוע פיצוי על אובדן כושר עבודה?

ישנם כמה מישורים בהם ניתן לקבל פיצוי עבור אובדן כושר עבודה מלא או חלקי. אפשרות אחת היא לתבוע את הביטוח הלאומי במידה והנזק הגופני הוא תוצאה של תאונת עבודה או תאונת דרכים ולאחר מכן לתבוע נכות צמיתה. המוסד לביטוח לאומי משלם רק 75% מהמשכורת הממוצעת של 3 החודשים האחרונים בעבודה לפני הפציעה.

אפשרות שניה היא לתבוע את הביטוח הפרטי על אובדן כושר עבודה ולמצות את כל הזכויות. במקרה כזה הפיצוי מכסה גם 75% מהמשכורת האחרונה בהתאם לגיל התובע, מצבו הנוכחי ופגיעת כושר ההשתכרות העתידית עד גיל הפנסיה.

מאחר וחברות הביטוח מערימות קשיים על המבוטחים חשוב להגיש את התביעה באמצעות עו"ד אובדן כושר עבודה. אפשרות שלישית היא לתבוע את הביטוח הפנסיוני במידה ואובדן כושר העבודה מלא ובתנאי שהפוליסה מכסה אובדן כושר עבודה.

 

גורמים נופים המעניקים פיצוי אובדן כושר עבודה

גורמים נוספים כמו ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות וכד' מעניקים גם הם פיצוי על אובדן כושר עבודה. לפיכך, הפנייה לעורך הדין משמעותית בשל מורכבות הפוליסות ועל מנת למצות את כל הזכויות. צריך לדעת, שבתביעת נזיקין התביעה היא מול הביטוח של הגוף האחראי לנזקים ולא רק הביטוחים שיש למבוטח עצמו.

במידה והתובע נפגע ואין לפוגע ביטוח הוא יכול להגיש תביעת נזיקין ולתבוע את האחראי על הנזקים ללא ביטוח על אובדן כושר עבודה ויתר המחדלים. לסיכום, עורך דין מיומן ומנוסה הבקיא באובדן כושר עבודה  יעזור לנפגע להשיג את הפיצוי המקסימלי ולעמוד על כל זכויותיו.

תביעת נזקי גוף

אולי יעניין אותך גם