כיצד מתחילים בתהליך תביעה מול חברת ביטוח?

תביעות נגד חברת הביטוח, גם עבור מבוטחים אשר שילמו עבור פוליסה ביטוחים במשך שנים ארוכות, עשויה להיות מורכבת ומסועפת.

זה קורה בגלל ההשתדלות הרבה של חברות הביטוח להימנע מתשלום, גם כאשר מדובר על מבוטח אשר עמד בתנאי הפוליסה והוא אכן זכאי לקבל פיצוי.

לכן חשוב להבין – כיצד ניגשים לתביעה נגד חברת הביטוח בצורה נכונה?

 

הצורך להתמודד נגד חברות הביטוח

מי שמכיר את הר הביטוח של משרד האוצר, יודע היטב כי חברות הביטוח שמחות לגבות מהלקוחות סכומי כסף גדולים, גם כאשר אין לכך הצדקה של ממש.

גם כאשר מגיע הזמן לפרוע את הצ'ק ולתת למבוטחים את מה שמגיע להם, חברות הביטוח עשויות להקדיש מאמצים ניכרים כדי להימנע מתשלום, לגרור את התביעה במשך תקופות ארוכות, לטרטר את המבוטחים ולהתיש אותם, לפעמים עד שהתביעה מתיישנת מבחינה משפטית.

 

תזמון נכון להגשת תביעה

מרגע התרחשות המקרה, בגינו נאלצתם לפנות לחברת הביטוח, יש לכם 3 שנים עד להתיישנות המקרה, אשר עלולה להשאיר אתכם ללא פיצוי כלל.

במקביל, יש לזכור כי חברת הביטוח תדרוש פרק זמן ארוך מספיק כדי לערוך בירורים בעצמה, לאחר שאתם מגישים את התביעה נגדה.

לכן, חשוב להקפיד להגיש את התביעה כמה שיותר מוקדם, לאחר המקרה, אך לא מהר מדי, שכן אתם עלולים לגלות נזקים שנגרמו לכם וצפים על פני השטח רק לאחר כמה ימים ואף יותר.

אם כן, עד שנה לאחר המקרה, זוהי המתנה מספיק ארוכה להתכונן לקראת התביעה ולהגיש אותה.

 

להכין את המסמכים הרלוונטיים

כאשר מדובר בפניה לחברת ביטוח לצורך קבלת פיצויים, תיעוד הוא שם המשחק. עליכם לתעד ולשמור במקום בטוח כל מסמך, הקלטה, צילום, סרטון ופרסום, הנוגעים למקרה, אשר יכולים להוכיח את טענתכם בדבר זכאות לפיצויים.

תיעוד לוקה בחסר יכול להביא להפסד בתביעה, גם אם ממש מגיע לכם לקבל פיצויים.

 

להיזהר מפשרות ביוזמת חברת הביטוח

לעיתים קרובות חברת הביטוח יוצרת קשר עם המבוטח כדי להציע לו פשרה כספית מוקדמת. פשרה זו מיועדת להרגיע את המבוטח, בעיקר במקרים בהם הוא זקוק לסכום כסף באופן מיידי. כך החברה מצליחה לתת ללקוח פיצוי נמוך ממה שמגיע לו באמת, תוך הסכמה של הלקוח. לכן, כדאי לעצור רגע, לבדוק אם אתם מקבלים את מה שמגיע לכם ואם לא – לתבוע.

במקביל, חשוב לזכור כי תביעה נגד חברת הביטוח היא עניים מורכב שיכול לעלות לכם במאמצים ובכסף רב, שלא תמיד תקבלו את מה שאתם מצפים לו ולכן, חשוב לפעול בשיקול דעת ובעזרת ליווי מקצועי, לבחון את כל אפשרויות הפשרה מול חברת הביטוח, לפני שמקבלים החלטה לתבוע.

 

לסיכום

חברות הביטוח לא מחפשות לעשות לכם חיים קלים, גם כאשר מגיע לכם פיצוי. לכן יש להיערך היטב לקראת תביעה, בדגש על איסוף מסמכים ותיעוד של כל תקרית, אירוע ומקרה, שיכולים להיות קשורים למקרה הביטוחי שלכם. ליווי של בעל מקצוע מתאים אף הוא הופך את ההתמודדות קלה יותר ומגדיל את סיכויי ההצלחה.

למידע נוסף אודות כפל ביטוחי ואיתור כספים אבודים, בדקו את אתר הר הביטוח.

 

 

אולי יעניין אותך גם