שיקום הפה: דברים שחשוב לדעת

חושבים שאתם זקוקים לשיקום הפה? רבים מאיתנו זקוקים לטיפולי שיניים ולא מודעים לכך. אבל לפני שמתחילים בתהליך שעלול להרגיש מייגע, אנחנו כאן כדי לחלק טיפים ולהרגיע. שיקום הפה הוא לא בהכרח תהליך קשה, ויכול אף לעבור במהרה ונוחות במידה ורופא השיניים מקצועי מספיק. במאמר זה נסביר לכם את כל הדברים שחשוב לדעת על שיקום הפה. 

 

איך מתבצע תהליך שיקום הפה?

תהליך שיקום הפה הוא בעצם תהליך עבור השלמת שיניים חסרות, תיקון בעיות שורש, שיקום עם שתלים או שחזור שיניים שנפגעו מעששת או בעיות אחרות. ההליך מתבצע בדרך כלל בכמה שלבים. השלב הראשון הוא אבחון מצב הפה. רופא השיניים מצלם את השיניים, דבר שיכול לקחת פגישה אחת או יותר. השלב השני הוא ביצוע כלל הטיפולים – עקירות, השתלות, השחזה, ניקיון וכן הלאה.

השלב השני ידרוש גם הוא ביקור אחד או שניים. והשלב השלישי והאחרון הוא השלמה. ההשלמה נעשית לרוב במפגש אחד לכל התיקונים האחרונים כמו כתרים, סתימות, ציפויים אסתטיים וכן הלאה. להזכירכם, כל טיפול שיניים מחייב רופא שיניים מוסמך וניסיון רב, כמו דנטל מדיקל סנטר מומחים לשיקום הפה.

 

האם יש כמה הליכים לשיקום הפה?

לכל אחד מהמטופלים יש הליך שיקום פה אחר בהתאם למצב השיניים והחניכיים שלו. הרופא המטפל בודק את השיניים ולאחר מכן מחליט מה תהיה דרך הפעולה. עם זאת, ההליכים לרוב מחולקים לשניים. הראשון הוא שיקום פה משמר.

הליך זה כולל פעולות על שיניים קיימות, כגון סתימות, טיפולי שורש וכן הלאה. ההליך השני הוא שיקום הפה הפרוטטי. זהו שיקום שנעשה לרוב עם הרדמה כללית או מקומית ומטפל בחלקים החסרים של השיניים שנדרש להשתילם.

 

תהליכים אסתטיים נכללים בשיקום הפה?

ישנם מטופלים הזקוקים יחד עם שיקום הפה גם בטיפולים אסתטיים, הכוללים גם כירורגיה בחלל הפה והלסת. התהליך מתבצע בשלבים שונים. קודם כל הרופא מאבחן את הבעיות הכירורגיות בחלל הפה ואת מצב החניכיים באמצעות צילומי שיניים הכרחיים. לאחר הצילומים, הרופא נותן המלצה לטיפול הרפואי הכירורגי הרצוי ולאחר מכן המטופל מחליט האם לבצע את התהליך הכירורגי.

במידה והמטופל מעוניין בשיקום אסתטיקת הפה, יש לחכות להחלמה של שיקום השיניים עצמן ואז לבצע פעולות שיקום אסתטיות נוספות. זאת על מנת לא לפגום בטיפולים הקודמים של הפה.

 

ניתן לבצע שיקום ביום אחד?

כן. מדובר בהליך חדש ונפוץ בשנים האחרונות. זאת בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות ברפואת השיניים. היתרונות הם בכך שההליך מתבצע ביום אחד וההחלמה היא חד פעמית. אך חשוב לציין כי לא כל הליכי טיפול שיקום פה יכולים להתבצע ביום אחד ולעיתים נדרשת יותר עבודה. יש להתייעץ עם הרופא המטפל בנושא ולקבל את חוות דעתו האם ניתן לבצע את השיקום ביום אחד או שנגזר עליכם לקבל כמה טיפולים.

אולי יעניין אותך גם

גליובלסטומה
כללי
מה זה אופטיון?

רבים מאיתנו מכירים בצורה כזו או אחרת, חולי סרטן. לצערנו, מחלת הסרטן היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר, המייסרות ביותר ובעלות ההשלכות החמורות ביותר על בני

קרא עוד »