חינוך לבריאות הפה: קידום טיפול מונע במרפאות שיניים

הטיפול הכי טוב לשיניים שלכם הוא לא במרפאה החדשנית ביותר וגם לא אצל הרופא המומחה המוביל בתחום. הוא מתרחש מדי בוקר וערב, מעל הכיור ומול הראי. הקפדה על צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי ובמי פה יאפשר לכם לקבל פטור כמעט מלא ממרפאת השיניים.

עדיין יצפו לראות אתכם, מדי חצי שנה, לטיפול שיננית, לבדיקת בריאות הפה ולטיפולים מונעים מיוחדים. זו בדיוק המטרה של מרפאות השיניים, כאשר הן מחנכות את ציבור המטופלים שלהן על חשיבות הטיפול המונע.

 

מה ההבדל בין מניעה לבין טיפול?

טיפול הוא הניסיון לתקן בעיה ספציפית, שאובחנה כקיימת אצל הפציינט. טיפול יכול לכלול טיפולי שיניים פיזיים כמו עקירות, טיפולי שורש או השתלות שיניים, יכול לכלול תרופות או שינויים אחרים בהרגלים הדנטליים. טיפול מונע משתייך לקבוצת טיפולים שקרויה רפואה מונעת. בתחום הדנטלי מדובר בעיקר על אורח חיים ושגרה במטרה למנוע מחלות דנטליות וכן ביקורות ובדיקות תקופתיות, שייתכן ויאפשרו גילוי מוקדם של בעיות וטיפול בהן לפני שהן מתדרדרות או מתחילות להתבטא בכאב או בנזק לשיניים.

בין מניעה לטיפול

איך מקדמים טיפול מונע?

חלק גדול מקידום תחום הטיפול המונע, ברפואה הדנטלית, מתבסס על חשיפת מידע והסברה לציבור. חשוב לזכור שישנן אוכלוסיות שמתקשות להכיר בחשיבות הרבה של השמירה על היגיינת שיניים. לרוע המזל, אלה הן בדרך כלל גם האוכלוסיות שיכולות להרוויח רווח משמעותי משמירה על שגרה כזו. כדי להגיע אל קהלים כאלה יכולות מרפאות שיניים, כמו מרפאת שיניים בירושלים

לבצע הסברה לציבור בסביבת המרפאה, להזמין מכרים וקרובי משפחה של מטופלים במרפאה או לפנות למוסדות מקומיים כמו קופות חולים, בתי מרקחת ומרפאות אחרות ולייצר שיתופי פעולה, בהעברת חומרים כתובים או ביצירת הרצאות לקהל הרחב.

 

שיעור בצחצוח

טיפול מונע הוא נושא חשוב מאוד וגם הסברה אודות חשיבותו והשפעתו הרבה על בריאות הפה אבל ישנם אנשים שמעולם לא למדו את הדרך הנכונה לצחצח שיניים, את האופן המדויק בו יש להשתמש בחוט דנטלי ואת הסיבות לשימוש במי פה. את האנשים האלה אפשר לזהות בתוך כל אוכלוסייה ולכן יש השפעה רבה על תוכניות שנערכות בגני ילדים, בבתי ספר ובבתי אבות, ומתרכזות בדרך הנכונה לטפל בשיניים וכיצד ניתן לייצר שגרה בריאה של היגיינה לפה – הדרכה כזו יכולה לשנות את חייו של מי שצחצח באופן לא נכון עד עתה.

 

חינוך מתחיל אצל הילדים

יש קהלים שיודעים לפנות למקורות וירטואליים או מקצועיים כדי לקבל תשובות לשאלות שלהם או הדרכה במידה והיא נדרשת אבל עבור הקהלים שאין להם ידע או גישה לידע, אליהם אפשר להגיע דרך הילדים – אם תשאלו רופא שיניים לילדים בירושלים או כל קולגה שלו, תגלו שהמסקנה על היכולת של ילדים לחנך את המבוגרים עדיין נכונה.

זו הסיבה שכדאי ומומלץ לאפשר תוכניות שמיועדות לגיל הרך, ומלמדות את הילדים על החשיבות והאופן שבהם יש לטפל בשיניים – משם, המידע מגיע מהר מאוד גם אל ההורים, מה שהופך את לימוד הילדים ליעיל פי שתיים.

מרפאות שיניים

אולי יעניין אותך גם

גליובלסטומה
כללי
מה זה אופטיון?

רבים מאיתנו מכירים בצורה כזו או אחרת, חולי סרטן. לצערנו, מחלת הסרטן היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר, המייסרות ביותר ובעלות ההשלכות החמורות ביותר על בני

קרא עוד »