נפצעת במהלך השירות צבאי? זה מה שעו״ד צבאי יוכל לעשות עבורך

תביעה מול משרד הביטחון, יכולה להיות תהליך מאוד ארוך, מורכב וגם עלולה לגרום לתסכול רב מצד התובע. בדרך כלל במקרה של תביעות עצמאיות, ההפסד הוא ממש מעבר לפינה. משרד הביטחון הוא גוף שקשה מאוד להתמודד מולו לבד. בכדי להגדיל את הסיכויים שלכם מומלץ להיוועץ בעורך דין צבאי שיוכל לעזור לכם בתביעה כזו.

 

יש לכם אפשרות להגיש תביעה

בכל שנה, ישנם אלפי חיילים וחיילות הנפצעים במהלך שירותם הצבאי. לרוע המזל, לעיתים מדובר במצב שמורכב יותר מכמה גימלים במיטה. במקרה כזה, יש פשרות להגיש תביעה למשרד הביטחון במקרה ונפצעתם או חליתם במהלך השירות הצבאי שלכם.

פציעה יכולה להיות פיזית שמלווה אתכם גם כאשר סיימתם את השירות, אך גם יכולה להיות תביעה נפשית כמו למשל פוסט טראומה, הלם קרב, ותסמינים של דיכאון וחרדה מפעילות לאורך השירות שלכם.

כתוצאה מהגשת התביעה, אותו חייל יוכל לקבל תמלוגים והטבות, זאת בהתאם למה שיקבע לו בוועדה הרפואית. יש להוכיח את הקשר הנסיבתי מול חבלה לבין השירות הצבאי.

 

קשר נסיבתי

ישנם שני קשיים עיקריים להוכיח את התביעה אל מול משרד הביטחון:

  • הוכחה של קשר נסיבתי – זאת אומרת הוכחה שהפציעה אכן נגרמה מהשירות עצמו.
  • אחוזי נכות – לוודא שהתובע מקבל את גבוה של אחוזי הנכות שתואמים לפציעה שלו.

 

פעולות להוכחת הקשר הנסיבתי

 

הצגה של תיעוד רפואי

התיעוד יהיה חייב להיות מדויק ויכלול את כל האופי של הפציעה. התביעה יכולה להיות עד כשלוש שנים מתום השירות.

 

הגשה של תביעה באופן מדויק

חשוב לצרף את כל המסמכים הדרושים לכך. כל תביעה יכולה להיות שונה אחת מהשנייה, לכן חשוב להיעזר בעורך דין על מנת להגיש תצהירים חתומים, חוות דעת של מפקדים אסמכתאות ואישורים. זאת בהתאם לפציעה.

 

דו״ח פציעה בצבא

מילוי הדו״ח צריך להיות על ידי החייל הנפצע, הרופא, מפקד ישיר ומפקד יחידה. דו״ח פציעה זה נקרא גם טופס 141. לפי התקנות, על רופא או מפקד למלא את דו״ח הפציעה כאשר חייל נחבל. הדו״ח יהיה חייב להיות ברור ויציג את השתלשלות האירועים.

 

מדור רמ 2

חשוב לדעת שכאשר חייל נמצא תחת מדור רמ 2 הוא יהיה זכאי לקבלת עזרה מן המדור בכל מה שקשור למילוי הדו״ח לפציעה. הדו״ח יהיה חייב להיות מלא בצורה מדויקת, תוך כדי תשומת לב לתאריכים נכונים, שיהיו תואמים את כל המסמכים הרפואיים האחרים.

דו״ח הפציעה יהיה חייב לכלול את הדברים הבאים: מקום הפציעה, מועד ושעה של הפציעה, תיאור של נסיבות שהובילו לפציעה זו, היכן הפציעה בגוף, מה האופי של הפציעה, תיעוד רפואי שרלוונטי למקרה והוא יהיה חייב להיות מגובה במסמכים רפואיים, וגם התייחסות אל עדים שהיו במקום האירוע. על מנת למלא את הדו״ח בהתאם, מומלץ להיוועץ עם עורך דין צבאי בנושא.

אולי יעניין אותך גם

גליובלסטומה
כללי
מה זה אופטיון?

רבים מאיתנו מכירים בצורה כזו או אחרת, חולי סרטן. לצערנו, מחלת הסרטן היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר, המייסרות ביותר ובעלות ההשלכות החמורות ביותר על בני

קרא עוד »