נפגעת בתאונה? ייתכן שהמדינה חייבת לך כסף

לצערנו, יש רבים שנפגעים בתאונות מסוגים שונים. הדבר מביא במקרים רבים לנכויות קלות וחמורות. לא מעט מהאנשים שעוברים תאונות כאלו, אינם מודעים לכל הזכויות שמגיעות להם. כדי להעלות את הזכויות הללו למודעות, כתבנו את המדריך הנוכחי. אם נפגעתם בתאונה, כדאי שתדעו שיכול להיות שהמדינה צריכה להחזיר לכם כסף. הישארו אתנו ותגלו האם אתם זכאים ואם כן – איך תוכלו לקבל את כספכם בחזרה.

 

בואו נתחיל מהתחלה – יש לכם אחוזי נכות בעקבות התאונה?

כדי שנוכל לבדוק אם המדינה חייבת לכם כסף, אנחנו צריכים להתחיל מהשלב הראשון וההכרחי – בדיקת אחוזי נכות. אם עברתם תאונה וקיבלתם אחוזי נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי, עליכם לבדוק אם אתם עומדים באחד מהקריטריונים הבאים:

  • אם יש לכם תעודת עיוורון בעקבות התאונה
  • אם יש לכם 100 אחוזי נכות
  • אם יש לכם 89 אחוזי נכות

חשוב לציין שאם יש לכם אחוזי נכות, כדאי שתבדקו שמדובר באחוזי נכות לצמיתות. שכן, אחוזי נכות זמניים אינם מזכים אתכם בקבלת החזרים.

 

אתם עומדים בקריטריונים? אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה

אם אתם עומדים בקריטריונים שצוינו לעיל, אתם עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. אם אתם מבינים מעט במס הכנסה, אתם כנראה מבינים כעת שמדובר בלא מעט כסף. אם אינכם בטוחים שאתם עומדים בקריטריונים הללו, אתם יכולים לפנות אל עורך דין או אל חברה שבודקת את הזכויות שלכם אל מול הביטוח הלאומי. אלו יסייעו לכם לבדוק את הזכאות ויאפשרו לכם לקבל את המגיע לכם, במידה ואתם זכאים.

 

מה לעשות אם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

אם נמצאתם כבעלי פטור ממס הכנסה, עליכם לבצע שני שלבים פשוטים:

  1. להוריד מהרשת את הטופס 1516 שמאפשר לכם להגיש בקשה לקבלת הפטור ולמלא אותו
  2. לרכז את המסמכים שמראים שיש לכם אחוזי נכות כפי שצוין בפסקה הקודמת

לאחר שתבצעו את השני השלבים הללו, נותר לכם פשוט להגיש את האישור שקיבלתם מהביטוח הלאומי אודות אחוזי הנכות שלכם אל פקיד השומה שנמצא בעיר המגורים שלכם ולהמתין לתשובה שתקבלו בהמשך בדואר.

 

מכירים אנשים שעברו תאונת דרכים? תשתפו אותם במידע הזה

את המדריך הנוכחי כתבנו במטרה להעלות את המודעות לנושא. שכן, כפי שכבר ציינו לעיל, לא כל אדם שעבר תאונת דרכים יודע אם יש לכם חברים, קולגות, שכנים או אולי קרובי משפחה שעברו גם כן תאונת דרכים ונפגעו בה, כדאי שתעבירו להם את המידע הנוכחי. כך תאפשרו להם לקבל את כל המידע הנחוץ להם אודות קבלת פטור ממס הכנסה ותגדילו את מעגל האנשים שמכירים את הזכויות שמגיעות להם מטעם המדינה.

 

לסיום

עד כאן כל המידע הדרוש למי מכם שעברו תאונה ורוצים לבדוק אם המדינה צריכה להחזיר להם כסף. מאחלים לכם בריאות.

תְאוּנָה

אולי יעניין אותך גם

גליובלסטומה
כללי
מה זה אופטיון?

רבים מאיתנו מכירים בצורה כזו או אחרת, חולי סרטן. לצערנו, מחלת הסרטן היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר, המייסרות ביותר ובעלות ההשלכות החמורות ביותר על בני

קרא עוד »