באילו מקרים תצטרכו חוות דעת רפואית?

חוות דעת רפואית היא כלי משפטי יעיל, ולעיתים אף מחויב על פי חוק, במקרה של תביעות נזקי גוף. כפי שניתן להבין, תביעות נזקי גוף כוללות בתוכן לא מעט תחומים ותתי תחומים, ולאור זאת שחוות הדעת הרפואית צריכה להיכתב על ידי רופא מקצועי ובעל מומחיות ספציפית לתחום הנדון, כדאי יהיה לדעת באילו מקרים נצטרך חוות דעת רפואית 

 

תפקידה המשפטי של חוות הדעת הרפואית

בלא מעט מהתביעות המוגשות לפתחו של בית המשפט, מעורבים מושגים ומונחים מקצועיים, אשר לבית המשפט אין תמיד את הסמכות והידע המתאים בכדי להגיע להבנה והחלטה מושכלת. בין התחומים הללו, נמצאים נזקי הגוף, הכוללים מונחים רפואיים שונים, כמו גם דרישה להוכחת מצבים מסוימים, דוגמת רשלנות רפואית וכשירות נפשית.

בהתאם לכך, בית המשפט עושה שימוש ניכר בחוות דעת רפואיות – משפטיות, אשר צריכות להיכתב על ידי רופאים מקצועיים ובעלי תואר מומחה. חוות דעת רפואית – משפטית, מהווה מקבילה למתן עדות בשבועה ובהתאם לכך, קיימת לה חשיבות רבה במהלך הדיון המשפטי.

 

באילו מקרים תצטרכו חוות דעת רפואית?

ניתן להבין אם כן, כי בדומה לתחום נזקי הגוף, הכולל נזקים ופגיעות שונות, גם המקרים בהם נצטרך חוות דעת רפואיות, הם רבים ומגוונים וכפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://www.forum-md.co.il. בין התחומים העיקריים והנפוצים בהם נצטרך חוות דעת רפואית, נמצאים:

 

רשלנות רפואית

חוות דעת רשלנות רפואית אמורה לסייע לנו להוכיח בראש ובראשונה את מהות והיקף הנזק, כמו גם את קיומו של יסוד הרשלנות (על פי מבחן הרופא הסביר) ואת הקשר הסיבתי שבין שניהם.

 

הערכת מצב נפשי

במקרים בהם הנפגע סובל מבעיות ו/או נזקים נפשיים, כמו גם במקרים בהם נטען לאי שפיות, הרי שעלינו יהיה להיעזר בחוות דעת פסיכיאטרית מתאימה.

 

דיני עבודה

במסגרת דיני העבודה ניתן להגיש תביעות נזיקין כנגד מספר גופים, כאשר אחת התביעות הבולטות בתחום היא אובדן כושר עבודה. באמצעות חוות דעת רופא תעסוקתי, נוכל למקסם את סיכויי קבלת התביעה וקביעת אחוזי הנכות המבוקשים.

 

מהם האתגרים בקבלת חוות דעת רפואית?

התחומים הרבים בהם חוות דעת רפואית – משפטית יכולה לעזור לנו, הביאה למצב בו הביקוש עולה על ההיצע, מה עוד שרופאים רבים אינם ממהרים לכתוב חוות דעת רפואית, היות והדבר נתפס בעיניהם כפגיעה בקולגות לעבודה.

 

מהיכן ניתן לקבל חוות דעת רפואית מקצועית?

על מנת לקצר ולייעל את תהליך קבלת חוות הדעת הרפואית המתאימה, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תוכל לקשר אתכם לגורמים המקצועיים הרלוונטיים, תוך התאמת חוות הדעת לעגה המשפטית ולחוקים.

 

לסיכום

חוות דעת רפואית היא כלי משפטי הכרחי בתביעות נזקי גוף והיא נדרשת בעיקר במקרי רשלנות רפואית, הערכת מצבו הנפשי של האדם ובדיני עבודה. היות וקיימים לא מעט אתגרים בקבלת חוות דעת רפואית – מקצועית במהירות ובמחירים סבירים, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית בתחום, שתקשר אתכם לגורמים הרלוונטיים בהתאם.

חוות דעת רפואית

אולי יעניין אותך גם