באילו מקרים כדאי לשקול לקחת חוקר פרטי?

מקרים בהם אנשים פונים לחוקרים פרטיים לעזרה אינם שכיחים כפי שאנו חושבים, קיימים מקרים בהם נצטרך להשתמש בעזרתם המקצועית על מנת לפתור סיטואציה בעייתית אליה נקלענו – במאמר הבא נסביר באילו מקרים כדאי להיעזר בהם ומדוע. חוקרים פרטיים הם אנשים מקצועיים אשר עברו הכשרה מקצועית בתחום ומנוסים בתחום החקירות הפרטיות במגזר הפרטי כמו גם במגזר העסקי.

מקרים בהם נצטרך לפנות לחוקר פרטי אינם כל כך שכיחים מכיוון שלאדם הפשוט שלא עבר את ההכשרה הנדרשת יהיה די קשה לפתור את הסיטואציה הבעייתית אליה נקלע לבדו. במאמר הבא נסביר מיהו החוקר הפרטי, באילו מקרים כדאי להיעזר בו ומדוע הוא יקל על חייכם באופן משמעותי.

 

מיהו החוקר הפרטי?

חוקר פרטי הוא אדם שעבר הכשרה מקצועית בתחום, הכשרה שנמשכת בין 4-5 שנים הכוללת התמחות בפועל במשרד לחוקרים פרטיים. החוקר מחזיק בציוד מקצועי ויודע כיצד לבצע מעקב אחר אנשים פרטיים כמו גם אחרי גופים עסקיים ואף גופים פוליטיים, במקרים מסוימים. לפרטים נוספים היכנסו ל – ibpi.org.il. החוקר עובד אל מול הלקוח, שמציב בפניו את הבעיה עמה הוא מתמודד – והחוקר יבצע עבודת מחקר מעמיקה אודות הגוף או האדם שהוגדר מראש, תוך שימוש במאגרי מידע אליהם יש לו גישה בניגוד לאדם הפשוט שיתקשה להגיע אליהם. כמו כן, החוקר ייעזר בציוד מקצועי כמו מכשירי ציתות והאזנה, מצלמות נסתרות ומעקב בשטח.

 

באילו מקרים יש לשקול להשתמש בשירותיו של חוקר פרטי?

ראשית, ניתן לומר שכל מקרה לגופו והחוקר יכול לשקול האם לקחת את התיק או לאו. אולם קיימים מקרים שכיחים למדי שבעקבותם אנשים רבים אכן בוחרים להשתמש בשירותיו של חוקר פרטי על מנת לבסס את החשד באמצעות ראיות של ממש.

 

בגידות בין בני זוג

אחד המקרים השכיחים ביותר שבעקבותם אנשים פונים לעזרתו של חוקר פרטי, הוא חקירת בן או בת זוג שקיים חשש שמבצעים בגידה, בעיקר בתוך נישואין. במקרה שכזה, פונה האדם הפרטי אל החוקר והוא מבצע עבודת מחקר מעמידה אודות אותו בן או בת זוג – שכולל מכשירי ציתות, מכשירי האזנה למכשיר הטלפון ומעקב בשטח. מקרה זה שכיח במיוחד במקרים בהם בני זוג נמצאים בהליך גירושין ורוצים להוכיח כי אכן מתרחשת בגידה, או במקרים בהם אחד מן הצדדים רוצה לעקוב אחר צעדיו של השני בנוגע לצעדים משפטיים שהוא מתכוון לנקוט כנגדו.

 

מעקב אחר שותפים עסקיים וריגול אחר חברות

מקרה נוסף שכיח בתחום, הוא אדם אשר חושד ששותפו העסקי מבצע עבירות פליליות בתוך העסק ונעזר בחוקר פרטי על מנת להוכיח זאת. אנשים רבים משתמשים בחוקר פרטי על מנת לבצע עבודות ריגול כנגד חברות מתחרות באותו תחום – גם כאן יבצע החוקר מעקב בשטח אחר הגופים הרלוונטים ושימוש בציוד האזנה וציתות.

ריגול עם משקפת

אולי יעניין אותך גם

חוקר פרטי
חקירות
תפקידו ואחריותו של חוקר פרטי

חוקרים פרטיים מספקים מגוון שירותים מיוחדים המסייעים לאנשים, עסקים וארגונים לחשוף אמיתות נסתרות ולאסוף מידע. עבודתם נותרת לעתים קרובות אפופה במסתורין, הודות לסרטי מתח פופולריים,

קרא עוד »