מהו צו שיקום כלכלי ולמה זה טוב?

נדמה שלאחרונה כולם מדברים על צו שיקום כלכלי. כידוע, מדובר בחלק מתוך הליך חדלות פירעון שמוכר עבור רבים כהליך שהיה מוכר עד לא מזמן כ"פשיטת רגל". יצאנו לפגוש אנשים שבקיאים בהליכי חדלות פירעון כדי לבדוק מקרוב את כל המידע אודות הצו שכולם מדברים עליו מסביבנו ולמה הוא טוב? הישארו אתנו ותוכלו לדעת את כל המידע המקיף בנושא.

 

בואו נתחיל מהתחלה – תכירו את המחליף של הליך פשיטת רגל: חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

צו שיקום כלכלי הוא השלב האחרון בהליך של חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כדי להסביר אותו, צריך להתחיל מהתחלה. לכן, בחרנו להתחיל בחוק שיצא בשנת 2019. מדובר בעצם בשינוי חקיקה שמטרתה להסדיר את ההליך של גביית החובות מחייבים בארץ. לפי חוק זה, חייבים שלא חורגים מסך של 150 אלף ₪ יכולים לפנות אל משרדי ההוצאה לפועל ולהתחיל בהליך חדלות פירעון. המטרות של ההליך הזה הן:

  • לסייע לכל אלו שנקלעו לחובות
  • להסדיר את החובות לנושים
  • לשקם את המצב הכלכלי שהם שרויים בו

מדובר בעצם בהליך הבראה כלכלי.

 

מה זה צו שיקום כלכלי?

כעת, כשאתם יודעים מהו ההליך עצמו, אפשר להגיע אל הנושא שלשמו התכנסנו כאן היום – בירור מעמיק אודות צו שיקום כלכלי. הצו הזה הוא בעצם סוג של מתווה שמטרתו להסדיר את האופן שבו החייבים יחזירו את החובות אל הנושים. הצו גם כולל את הליך השיקום הפיננסי של החייב עצמו.

בשלב זה וגם בשלבים הקודמים לו, רבים בוחרים להתייעץ ולהסתייע בשירותיו עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי כדי שהם יוכלו לקבל את כל המידע הנוגע לדבר. שכן, לא תמיד יש לפקידי ההוצאה לפועל זמן להסביר אודות כל הליך ושלב.

 

למה צו שיקום כלכלי טוב?

צו שיקום כלכלי הוא טוב עבור כל הצדדים בעניין ובמיוחד עבור החייב. שכן, הצו מאפשר להביא לכך שהחייב לא יתקע בהליך פירעון כלכלי למשך שנים ארוכות. שכן, מדובר בצו שכולל את התוכנית המדויקת של פירעון החובות  אל מול הנושים. ברגע שיש תכנית מסודרת שכזו – החייב צריך ללכת בעקבותיה, ליישם אותה וכך, לסיים את חובותיו בתום מקסימום 3 שנים. כך שבעצם, הצו צפוי למנוע את החובות שיכולים לתפוח ולצבור ריבית עם הזמן. ראוי לציין כי במסגרת החוק החדש (חוק חדלות פירעון) ההליך צפוי להימשך כ- 3 שנים בלבד.

 

הנושאים שבאים לידי ביטוי בצו שיקום כלכלי

בצו לשיקום כלכלי יש נושאים שונים. מדובר בין היתר בחובת התשלומים של החייב ובגובה התשלומים, בפירוט אודות הנכסים שצפויים להיכלל בקופת הנשייה של החייב, באופן מימוש נכסי הנשייה והרשימה עוד ארוכה. כך שמדובר בצו מקיף שכולל נושאים רבים.

 

לסיום

עד כאן המידע אודות צו לשיקום כלכלי שכולם מדברים עליו ולמה הוא טוב.

שיקום כלכלי

אולי יעניין אותך גם