למי עליי לפנות לאחר תאונת דרכים?

תאונות דרכים כבר מזמן הפכו למכת מדינה, עם עשרות אלפי ישראלים מעורבים בתאונות דרכים בכל שנה. לא כולם יודעים, אך מי שנפצע בתאונת דרכים – בין אם היא התרחשה באשמתו או באשמת נהג אחר – יכול להיות זכאי לפיצויים מחברת הביטוח. הכסף הזה יכול לסייע בכיסוי הוצאות רפואיות ולהעניק שקט כלכלי בתקופה שבה הנפגע לא יכול לעבוד.  לכן, חשוב מאוד לדעת איך להתנהל בצורה נכונה במקרה והייתם מעורבים בתאונת דרכים

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, ככל הנראה עברתם חוויה לא פשוטה – וייתכן שאף קיבלתם פגיעה פיזית או נפשית. במצב כזה, לא תמיד קל להיות מודעים לזכויות שלכם ולטפל בתהליכים הבירוקרטיים הדרושים, ועם זאת חשוב מאוד לעשות זאת בהקדם. עורך דין מוסמך יכול לסייע לכם בתהליכים אלו, ולוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות שמגיעות לכם. לפרטים נוספים בקרו באתר של קיראו את ספר הליקויים של הביטוח הלאומי באתר – פיצויים.

 

למה כדאי לפנות לעורך דין אחרי תאונת דרכים?

כל הנהגים בישראל מחויבים לשלם לחברת ביטוח, שמטרתה לבטח אותם במקרה של תאונה. עם זאת, ברגע האמת חברות ביטוח לא ממהרות להעביר את כספי הפיצויים, גם אם ברור מעבר לכל ספק שלנפגע מגיעים פיצויים. בחלק מהמקרים מגיעים לנפגע פיצויים מביטוח לאומי, וגם אותם לא תמיד פשוט לקבל. תהליכים מול חברת ביטוח או מול ביטוח לאומי דורשים זמן, אנרגיה ובעיקר ידע מקצועי, שלא בהכרח יש לאדם מן השורה שלא עבר הכשרה בתחום. לכן, אם עברתם תאונת דרכים ואתם חושבים שמגיעים לכם פיצויים, חשוב לפנות לעורך דין שידריך אתכם כיצד להתנהג על מנת להעלות את הסיכוי שתקבלו את הסכום שמגיע לכם. כדאי להתייעץ עם עורך דין לפני שמדברים עם חברת הביטוח, על מנת שלא תעשו טעויות שיכולות לסבך את התהליך.

 

נפגעתם בתאונת דרכים? אל תוותרו על פינוי

תאונות דרכים גוררות פעמים רבות פציעות קלות וקשות. הפגיעות הנפוצות ביותר הן פגיעות ראש, צוואר, גב וגפיים. אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים צריך להתפנות לבית החולים באמבולנס, או לפנות את עצמו במידה וזה אפשרי. הפינוי לבית החולים חשוב ברמה הרפואית, כמובן, אבל הוא חשוב גם לצורך המשך התהליך מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח: המסמכים הרפואיים שיעידו על הפגיעות שלכם ישמשו אתכם בהמשך הדרך כדי להוכיח שאכן נפצעתם כפי שאתם טוענים. כשאתם מגיעים לבית החולים, חשוב לדאוג שכל הפגיעות שלכם יתועדו כראוי ובצורה מפורטת, על מנת להבטיח שתוכלו לקבל את הפיצויים המתאימים.

 

יצאתם מבית החולים? לכו למשטרה

השלב הבא אחרי הבדיקות בבית החולים הוא פנייה לתחנת משטרה. הסיבה לכך היא שעליכם לקבל תיעוד ורישום של התאונה מהמשטרה. זה חלק חשוב, מפני שבלעדיו לא תוכלו להגיש תביעת פיצויים. לכן, אחרי ששוחררתם מבית החולים חשוב ללכת לתחנת המשטרה ולקבל לידיכם את התיעוד.

אולי יעניין אותך גם