4 כללי ברזל בתביעה על הרעה בתנאים

יחסים בין מעסיקים לעובדים מאז ומעולם היו מורכבים, שכן המעסיקים מחזיקים בכוח לא מידתי ביחס לעובדים. בעין היסטורית, הדוגמה הקיצונית ביותר לחוסר האיזון בין מעסיקים לעובדים היא שיטת העבדות שהייתה נפוצה למדי.

מאז הרבה מים עברו בנהר והושרשה ההבנה כי יש לאזן את יחסי הכוחות, בין היתר באמצעות דיני עבודה. למרות הדרך שהחברה עשתה בנושא, לצערנו עובדים רבים עדיין נפגעים מההתנהלות של המעסיקים שלהם, למשל במקרים של הרעה בתנאים. במידה וחוויתם הרעה בתנאים, ריכזנו עבורכם 4 כללים חשובים הנוגעים לתביעה בנושא.

 

הרעת תנאים – מה זה בכלל?

לפני שניגש לכללים החשובים הנוגעים לתביעה בגין הרעה בתנאים, חשוב להבין תחילה מה היא הרעה בתנאים. הרעה בתנאים, המיוצגת באופן חוקי בדיני העבודה, מתייחסת למקרים בהם הרחשה הרעה מוחשית בתנאיו של עובד. ההרעה יכולה לבוא לידי ביטוי בהפחתה בשכר, מעבר תפקיד, שלילת סמכויות, התנהגות משפילה ועוד.

חשוב להבהיר, לא כל מקרה בו יש הפחתת שכר למשל בהכרח תהיה הרעה בתנאים על פי חוק. כדי לבצע הבחנה בין מקרים בהם ניתן בגין הרעה בתנאים ובין מקרים שלא, כדאי להיוועץ עם גורם משפטי מקצועי בתחום – https://liatfaigel-law.co.il.

 

מה אפשר להשיג במסגרת תביעה בגין הרעה בתנאים?

לאחר שהובהר מה היא הרעה בתנאים ואיך ניתן לברר באילו מקרים היא התקיימה, הגיעה העת להבין מה ניתן להשיג במסגרת תביעה. במידה ומתקיימת הרעה בתנאיו של עובד, באופן שמביא את העובד לכדי התפטרות, תביעה יכולה לזכות את העובד בתנאים של מפוטר. כלומר, אם התקיימה הרעה בתנאים העובד המתפטר יוכל לקבל פיצויים באופן התנאים שהוא אמור היה לקבל כמפוטר.

 

4 כללי ברזל בתביעה על הרעה בתנאים:

אם אתם חושבים על תביעה בגין הרעה בתנאים, הנה 4 כללי ברזל שחשוב להכיר:

 

  • אל תמהרו להתפטר

במידה ואתם חשים שאתם חווים הרעה בתנאים, באופן שמביא אותכם להתפטר – חכו רגע אחד. כדי להבטיח שאכן תוכלו להגיש תביעה בגין הרעה בתנאים ולזכות בה, חשוב לוודא כי המקרה שלכם אכן עומד בתנאים הקבועים לפי החוק.

 

  • היוועצו בעורך דין לענייני עבודה

כדי לוודא שהמקרה שלכם באמת עונה להגדרה של הרעה בתנאים, גשו לעורך דין דיני עבודה, הציגו בפניו את המקרה בצורה מלאה כך שהוא יוכל להעריך את הסיכויים שלכם לזכות בתביעה. באופן הזה, תוכלו לבחור אם להתפטר או לא במידה וזכייה בתביעה הגין הרעה בשכר היא תנאי חשוב עבורכם.

 

  • פנו למעסיק

כחלק מהליך תביעה בגין הרעה בשכר, תצטרכו לפני הפיטורים לגשת אל המעסיק ולתת לו הזדמנות לשנות את ההרעה. החלק הזה מהווה מרכיב חשוב למדי אשר מעלה את סיכויי הזכייה בתביעה באופן דרמטי.

 

  • הגישו תביעה לפיצויים

במידה ועברתם את כל השלבים והמסקנה שהתקבלה היא שיש לתבוע את המעסיק – לכו על זה. אל תתפשרו על הזכויות שלכם ודאגו לממש אותם עד כמה שניתן. בהצלחה!

תביעה להרעה בתנאים

אולי יעניין אותך גם