חובת הדיווח הכללית בארה"ב – מי חייב לדווח?

כל פעילות עסקית בארצות הברית חייבת וכרוכה גם בדיווח של ההכנסות ותשלום מיסים בהתאם. אך החוק בארצות הברית מבדיל את חובות המיסוי שחלות על חברה מקומית שמקורה בארצות הברית, לעומת חובותיה של חברה זרה, שפועלת בתחומה של ארצות הברית. הסנקציות על אי תשלום מיסים והעלמת מיסים, הן חמורות וכוללות קנסות של אלפי דולרים ואפילו סנקציות פליליות. לכן, חשוב להכיר את חובת הדיווח, ואת נהליה. לפניכם קצת על חובת הדיווח הכללית בארה"ב – מי חייב לדווח?

 

מי חייב לדווח על הכנסותיו בארצות הברית?

אזרחים רבים ועסקים רבים שפועלים בארצות הברית או שמקורם בארצות הברית, נדרשים לדווח על הכנסותיהם לרשויות המיסם, כדי שזו תוכל לחשב האם האזרח והעסק מחויבים גם בהפרשות מיסים, וכמה. הדיווח צריך להיעשות באופן שנתי, לרוב באזור חודשים אפריל ומאי בשנה העוקבת לשנת המס המדווחת.

אי דיווח על ההכנסות והעלמת מס, היא חמורה ומסוכנת בארצות הברית ועשויה להגיע גם הן לקנסות של מאות אלפי דולרים, והן למאסרו לכן חשוב להבין מה הנהלים הנוגעים לכם ומה היא חובת הדיווח, ולפעול בהתאם. לעוד מידע וסיוע מומלץ לפנות אל masamerica.co.il.

 

איזה טפסים חשוב להכיר עבור חובת הדיווח של אזרחים או עסקים בארצות הברית?

 FBAR– טופס שכל מי שמחזיק בגרין קארד או באזרחות אמריקאית צריך להכיר, במידה והוא בעלים או מורשה חתימה של חשבונות פיננסים אשר מוחזקים מחוץ לגבולות ארצות הברית. אי הגשה ודיווח של טופס זה, אינה חוקית עבור מחזיקי חשבונות פיננסיים כאלה (חשבונות פיננסים שונים כמו ביטוחים, קופות גמל, קרנות פנסיה וכדומה). הגשת הטופס צריכה להיות עד ה15.4 בשנה החולפת לשנת המס המדווחת, ואי הגשה של טופס זה תכפה על האזרח קנסות של עשרות אלפי דולרים לפחות.

טופס 1040 – טופס שכל אזרח אמריקאי או תושב קבע עם גרין קארד צריכים להכיר, במידה והם עברו את סף ההכנסה השנתית הקבועה בחוק. טופס זה הוא מעין דוח מס הכנסה אישי לכל אזרח, שכולל פרטים של האזרח ועל שלל הכנסותיו ומקורותיהם בשנת המס החולפת. בזכות טופס זה, רשות המיסים יכולה לחשב את המס אשר האזרח חייב בו, ולהעניק לו החזר או דווקא לגבות כספים נוספים במידה ואינם זהים למקדמה המשוערת שחושבה בתחילת שנת המס.

טופס NR1040 – לטופס הזה יש את אותה המטרה של טופס 1040, רק שהוא פונה אל זרים שיש להם הכנסות גבוהות בארצות הברית, שעברו את סף ההכנסה השנתית. אותה מטרה, רק מיועד לזרים.

טופס 1120 – טופס זה מיועד לדיווח של תאגידים שמטרתם היא השאת רווחים. עליהם להגיש את הדוח על כל ההכנסות שלה, עד ה- 15.4 של השנה החולפת.

טופס 1065 – הטופס מיועד לשותפויות שמקיימות איזושהי פעילות עסקית, הכנסות ורווחים. גם את טופס זה, על השותפות להגיש עד ל- 15.4 של שנת המס העוקבת.

מיסים

אולי יעניין אותך גם

גליובלסטומה
כללי
מה זה אופטיון?

רבים מאיתנו מכירים בצורה כזו או אחרת, חולי סרטן. לצערנו, מחלת הסרטן היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר, המייסרות ביותר ובעלות ההשלכות החמורות ביותר על בני

קרא עוד »