איך לבחור עו"ד צבאי באינטרנט?

מערכת המשפט הצבאית, מתנהלת בצורה שונה, ממערכת המשפט האזרחית. אנשי קבע ואזרחים עובדי צה"ל, כפופים לחוק השיפוט הצבאי, ועלולים למצוא את עצמכם בבית דין צבאי, בנסיבות שונות. במקרים מסוימים, בית המשפט הצבאי אף מחמיר יותר בנושאים כגון: עבירות סמים, מאשר בתי משפט אזרחיים. ייצוג בבית משפט צבאי מחייב עו"ד, המכיר את המערכת הצבאית, ואת מערכת החוקים הרלוונטית.

 

סקירה באינטרנט

סקירה באינטרנט, מובילה לאתרים של עורכי דין ,המתמחים בדין הצבאי ולמשרד עו"ד מאיר גרינברג ושות'. במהלך הסקירה, כדאי לבדוק את מספר שנות הוותק של עו"ד בתחום הצבאי, היכן הוא התמחה, היכן עבד וכו. בנוסף, רצוי גם לקרוא באינטרנט, על התחום עליו אתם נשפטים, הזכויות, הדינים והתקדימים המשפטיים של המקרה הרלוונטי עבורכם, כדי שגם לכם, יהיה מידע על הנושא.

 

עורך דין יוצא הפרקליטות הצבאית

ישנה חשיבות רבה, לבדוק האם עו"ד הנבחר, הוא יוצא הפרקליטות הצבאית. עורכי דין אלו, מכירים לעומק את מערכת המשפט הצבאית, ואת ההבדלים בינה לבין מערכת המשפט האזרחית. לעו"ד כזה, תהיה היכרות טובה עם שופטי בית הדין הצבאי, איזה מהשופטים מקל ואיזה מחמיר, איזה מהשופטים נוטה להקל בעונשים, ובאלו תנאים.

 

בדיקת מאמרים והמלצות

באתרי האינטרנט של עורכי הדין עצמם, ניתן למצוא מאמרים שנכתבו על ידם, בנושא תחומי העיסוק שלהם. על פי מאמרים אלו, ניתן לוודא כי הדין הצבאי, נמנה בין עיסוקיו הראשיים של עורך דין זה. כדאי לוודא כי עו"ד, מכיר את הדין הצבאי, ועוסק בו בצורה יומיומית. בנוסף למאמרים, כדאי גם לחפש המלצות של לקוחות קודמים. במידה ולא קיימות המלצות באינטרנט, ניתן לבקש אותן מעו"ד עצמו, והוא יפנה אתכם ללקוחות קודמים.

 

במקרים רבים, עורכי דין צבאיים מגיעים לכותרות הראשיות, בעקבות מקרים מיוחדים, אשר זכו לעניין הציבור. כדאי מאוד גם לעיין בחומרים אלו לפני בחירת עו"ד הצבאי.

 

בבחירת עו"ד כדאי לבדוק

בחיפוש אחר עו"ד צבאי, כדאי לשים לב למספר דברים:

  • הצבא מעניק לעו"ד צבאי, אישור לייצג לקוחות, בפני רשויות הצבא. כדאי לבדוק האם לעו"ד קיים אישור כזה, כי בלעדיו הוא לא יוכל להופיע בפני בית הדין.
  • האם לעו"ד שבחרתם, יש ניסיון רלוונטי למקרה שלכם. ישנם מקרים רבים, בהם יש צורך בייצוג משפטי, בפני רשויות הצבא. לדוגמה: עבירות רכוש, עבירות נשק, עבירות מין, עבירות סמים, עבירות ביטחוניות ועוד. מומלץ לחפש עו"ד צבאי, בעל ניסיון בתחום הרלוונטי להאשמות.

 

לסכום

במהלך הסקירה באינטרנט, כדאי לבדוק את מספר שנות הוותק של עו"ד בתחום הצבאי, היכן הוא התמחה, והיכן עבד. ישנה חשיבות רבה, לבדוק האם עו"ד, הוא יוצא הפרקליטות הצבאית. בנוסף, כדאי לבדוק האם לעו"ד, יש אישור לייצג לקוחות, בפני רשויות הצבא, וכן יש את הניסיון הרלוונטי, למקרה שלכם.

אולי יעניין אותך גם